Gå til innhold
Arkivverket
Thomas Nilsen

Skifte Odda 1935

Recommended Posts

Thomas Nilsen

Hvordan går jeg frem for å finne etterkommere etter en person som dør i Odda i 1935? Jeg finner ikke skifte online, og jeg finner ingen kontaktinformasjon til Statsarkivet i Bergen noe sted. Må jeg opp fysisk på statsarkivet, eller er dette et spørsmål jeg kan stille per mail? Eller er dette noe jeg kan finne ut av selv online? https://digitalarkivet.no/view/267/pg00000001746773

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnitaRiise (Statsarkivet Bergen)

Du kan stille spørsmålet her. I dette forummet kan du stille spørsmål om raske oppslag i identifiserbare kjelder om materiale som er heilt ope. Dvs at for skifta sin del så må dei vere over 60 år. For nyare skifte eller spørsmål som treng meir saksbehandling kan du sende epost til post@arkivverket.no eller komme på besøk på lesesalen for sjølv å studere kjeldene.

Dødsmelding etter Astrid Akselsen nr 4/1935 i Odda viser at ho etterlet seg enkemann Evald Charles Axelsen 28 år og og to born på 2 og 4 år. Intet til skifte og difor finn vi ikkje meir i anledning skifte. Vi har gjort oppslag i kyrkjebok for Odda og finn Bjarne Julius f. 1932 og Charles Waldemar f. 1930.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive