Gå til innhold
Arkivverket
Trygve Knudsen

Myheritage og GEDCOM - hvordan funker det??

Recommended Posts

Trygve Knudsen

Har fått beskjed om at jeg har klar en backup i MyHeritage, i form av en GedCom-fil. Jeg får en kode og får åpnet siden med filen, men det er jo egentlig bare en laaaang tekst. Hva gjør jeg med denne? Aner ikke hvordan jeg skal få lagret den eller i hvilket format? Hvordan går jeg frem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Asbj. Arnestad

My Heritage har også en Family Tree Builder som du kan laste ned til egen maskin og kjøre der. Den kan også samarbeide med nettversjonen og kan også lese og vise innholdet av GEDCOM-filer.

Hilsen Asbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trygve Knudsen

OK, takk til begge! Skal sjekke. Er bare i tvil om hva jeg foretar meg idet jeg har nettsiden oppe med all teksten på. Finner ingen sted å lagre infoen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trygve Knudsen

Lastet ned MyHeritages eget "Family Tree"-program og det hentet automatisk inn treet ifra nettsiden. Kan dette lagres lokalt / overføres til andre program?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Asbj. Arnestad

Du må nok fortsatt gå veien om GEDCOM. I programmet er det en kommando for å eksportere GEDCOM, og den eksporterte filen kan igjen leses/importeres av de fleste andre slektsprogrammer.

Hilsen Asbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.