Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

Ole Erikson Urnes - fødd i Hafslo 13.5.1897 - utvandra til Amerika i 1914 - verva seg som soldat før WW1 og forsvinn - kvar vart det av han? - ei ny kjempeutfordring?

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Ole Erikson Urnes, son av husmann Erik Hansson Urnes (1846-1911) og Margretha Tollefsdotter Lægreid (1864-1960), var fødd i Hafslo 13.5.1897:

https://media.digitalarkivet.no/view/5258/46

Han utvandra til Amerika i 1914 og fór då til broren John Erickson i Lac qui parle Co., MN

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=EMIBERG&gardpostnr=79789&merk=79789#ovre

Men so vert det fortalt at Ole, truleg under namnet Ole ERICKSON, skal ha verva seg til den amerikanske hæren, og sidan høyrde ein aldri meir gjete han!  Familien skriv følgjande:

«Ingen veit noko om kor han vart av.  Det vart søkt etter han!»

Kan henda var det Frelsearméen som leitte etter han, men det veit eg ikkje sikkert!  Uansett, han kom aldri til rette!

Er det mogeleg i dag å komma på sporet etter denne forsvunne soldaten?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

~~~~~

PS: Ole må ikkje forvekslast med denne emigranten frå Hafslo:

Ole Nilsson Hagen, f. 7.4.1894,

Ole Urness utvandra til Amerika i 1913 og for óg til skyldfolk i Lawler, Chickasaw Co., Ia. der han livnærte seg som farmarbedar («farm laborer») til han i mai 1918 gjekk inn som soldat i første verdskrigen («WW1 soldier»).  Han miste livet i kamp nær Romagne-sous-Montfaucon, Meuse i Frankrike 23.10.1918 og ligg gravlagd der, ugift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen
2 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Men so vert det fortalt at Ole, truleg under namnet Ole ERICKSON, skal ha verva seg til den amerikanske hæren, og sidan høyrde ein aldri meir gjete han! 

Jeg finner iallefall ingen med det navnet (med varianter) og født 13.5.1897 (med små variasjoner) som vervet seg.......Han kan selvsagt ha oppgitt en svært forskjellig f. dato! - men da begynner det å bli vanskelig......

Endret av Egil Johannessen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Egil for siste innlegg!

Eg er vorten fortald at ein del dokument frå det amerikanske hærarkivet skal vera gått tapt.  Eg hugsar ikkje kva tid eller på kva vis, men trur at kanskje slike vervingsdokument kan vera mellom dei.  Eg har nemleg vore borti eit par andre tilfelle der soldatar som har verva seg FØR WW1-drafti vart innførte i 1917/1918 rett og slett ikkje finst (jmf. mellom anna James Joseph Moran frå eit anna tema...).

Den mest sannsynlege forklaringi på forvinningi til Ole Erikson Urnes er nok at han fall i krigen; det trur i alle fall slekti hans i Noreg, men som sagt, ingen veit noko sikkert...

Eg takkar på ny for freistnaden, Egil.  Me finn ikkje alltid svar på det me leiter etter, men me gjer i alle fall det som er mogeleg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Eg ønskjer i kveld å henta fram att denne kjempeutfordringi som har lege i «dvale» i over ein månad.

Eg har ikkje noko nytt å bidra med, og det har so langt ikkje vore noki hjelp i nye briller heller...

Kanskje andre har meir hell enn eg?  Kvar vart det av Ole Erikson i Amerika - eller som soldat i Europa?

Ein ny kjempetakk for alle gode tips for å løysa denne utfordringi!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive