Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Vi har sjekket døpte i Sør-Varanger fram til 1937 (vi har ikke fått avlevert nyere kirkebok), uten å finne Kjell innført. Vi mener å ha funnet han i Fødselsregister for Sør-Varanger, uten at navnet hans står der: Guttebarn født 08.07.1930. Far: Magnus Sandberg, enkemann og anleggsarbeider f. 29.07.1894 i Vardø. Mor: Ingrid Kristensen, ugift, født 20.07.1909 i Honningsvåg.

Statsarkivet i Tromsø

TAkk for svar!

Jeg har notert mor Ingrid Kristensen f. .Nordvågen, Magerøy. Hvordan stemmer det geografisk med Honningsvåg, (jeg er ikke lokalkjent)

Kjell ble visst plassert i fosterhjem/barnehjem. Det var 10 barnehjem i Finnmark , er det mulig å spore ham der ?

Takk for hjelpen så langt.

Jeg finner Ingrid Kristensen i ft 1910, http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=2019&kenr=006&bnr=0049&lnr=00

og i kb for Kjeklvik, Ingrid Anna Elisabeth, døpt 15/5 1910.

Guttebarnet som het Kjell, ble plassert på et barnehjem, jeg vet ikke hvilket, dessuten må han ha begynt på skolen et sted.

Har dere noen mulighet til å spore opp hvor han ble aveller gi noen tips om hvordan jeg kan komme videre?

Jeg vet han var kokk i militæret, barnefar i Narvik 1954, dør i Asker som tidligere meieribestyrer i 2003.

Mvh.

Knut Fasting

• 1 måned senere...

Vi har ingen oversikt over hvor barnehjemsbarna ble evakuert. Det er lite arkiv som er bevart etter barnehjemmene, og vi har tidligere undersøkt i det materialet vi har, uten å finne hvor Kjell var. Finnmark ble brent, og mye arkiv gikk tapt. Vi kan dessverre ikke hjelpe i denne saken.

Med hilsen

Statsarkivet i Tromsø

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.