Gå til innhold
Arkivverket
knut fasting

Kjell Sandberg, Kirkenes

Recommended Posts

knut fasting

Hei.

Kan noen hjelpe med et oppslag 1930: Kjell Sandberg, f, 8/7 1930 i Kirkenes, d. 29/3 2003 hvem er hans foreldre, og eventuelle faddere ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eva Kristin Jeppesen

Vi har sjekket døpte i Sør-Varanger fram til 1937 (vi har ikke fått avlevert nyere kirkebok), uten å finne Kjell innført. Vi mener å ha funnet han i Fødselsregister for Sør-Varanger, uten at navnet hans står der: Guttebarn født 08.07.1930. Far: Magnus Sandberg, enkemann og anleggsarbeider f. 29.07.1894 i Vardø. Mor: Ingrid Kristensen, ugift, født 20.07.1909 i Honningsvåg.

Statsarkivet i Tromsø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
knut fasting

TAkk for svar!

Jeg har notert mor Ingrid Kristensen f. .Nordvågen, Magerøy. Hvordan stemmer det geografisk med Honningsvåg, (jeg er ikke lokalkjent)

Kjell ble visst plassert i fosterhjem/barnehjem. Det var 10 barnehjem i Finnmark , er det mulig å spore ham der ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
knut fasting

Takk for hjelpen så langt.

Jeg finner Ingrid Kristensen i ft 1910, http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=2019&kenr=006&bnr=0049&lnr=00

og i kb for Kjeklvik, Ingrid Anna Elisabeth, døpt 15/5 1910.

Guttebarnet som het Kjell, ble plassert på et barnehjem, jeg vet ikke hvilket, dessuten må han ha begynt på skolen et sted.

Har dere noen mulighet til å spore opp hvor han ble aveller gi noen tips om hvordan jeg kan komme videre?

Jeg vet han var kokk i militæret, barnefar i Narvik 1954, dør i Asker som tidligere meieribestyrer i 2003.

Mvh.

Knut Fasting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
knut fasting

Finnes det opplysninger om hvor barnehjemsbarna havnet under  evakueringen i 1944 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eva Kristin Jeppesen

Vi har ingen oversikt over hvor barnehjemsbarna ble evakuert. Det er lite arkiv som er bevart etter barnehjemmene, og vi har tidligere undersøkt i det materialet vi har, uten å finne hvor Kjell var. Finnmark ble brent, og mye arkiv gikk tapt. Vi kan dessverre ikke hjelpe i denne saken.

Med hilsen

Statsarkivet i Tromsø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive