Gå til innhold
Arkivverket
Alf Kristian Andreassen

MyHeriage teknikk - Mann i ekteskap med 2 søstre.

Recommended Posts

Alf Kristian Andreassen

Trenger hjelp til hvordan løse et "tre-problem" i MyHeritage. Underveis i undersøkelsen av en mannsperson fant jeg ut at dennes far hadde tidligere vært gift med mannspersonens tante (altså søster til hans mor).  Det var jeg av naturlige grunner ikke klar over slik at treet ble "bygget" etter hvert som informasjonen skred fram. Denne mannspersonens tante (søster til moren) var lenge et mysterium for meg og lå da "riktig plassert i treet. Men da jeg oppdaget denne nye konstellasjonen så blir det fremstilt som at mannspersonen jeg undersøkte i første omgang har fått en ny onkel, men han er også hans far! Hvordan løser man dette i MyHeritage? Har ikke lyst til å "rive" det gamle treet sidet jeg har brukt en del tid på å bygge det og isolert sett er korrekt før informasjonen om søskenekteskapet dukket opp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åsbjørg Susort

Du kan "Knytte til eksisterende person"

Men faren vil uansett også bli vist som hans onkel siden han er gift med morens søster - selv om faren bare er registrert i treet en gang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alf Kristian Andreassen

Takk for svar!  Fant funksjonen, men.... eh, Finnes det en angreknapp?  :)    Heldigvis! Fikk "rullet tilbake", men problemet er der enda, altså, en person med 2 ekteskap til søsken får 2 "plakater" i treet. Hvordan løser de andre "tre-programmene" dette?

Endret av Alf Kristian Andreassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.