Gå til innhold
Arkivverket

Hvor ble det av Olga Elise Jensen, Oslo 1917-1922?


Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Oslo fylke, Oslo, Vigselsbok (borgerlig) (1916-1918), Protokollside, Side 260b-261a
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20110302320868
Her gifter Olga Elise Jensen og Frants Oskar Andersson. Men Frantz O giftet seg på nytt rundt nyttår 1922 med Berta fra Mandal. (1. barn f. 30.11.1922)

Jeg har sett i dødsfallsprotokollregister for Oslo uten å finne Olga der. De ble kanskje skilt?? (Tilhører adventistsamfunnet.)

Olga var 36 år ved vielsen.

Hvor ble hun av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann-Mary Engum skrev:

Hei Ann-Mary.

Norges bebyggelse,Vest-Agder står at Frantz O og Berta giftet seg i 1920, dette har jeg ikke fått bekrefter dessverre.

Men det står også feil navn på foreldrene til Frantz O. Som er Nicoline og Nils Petter!

(Siden 1. barn ble født 30.11.1922 tenkte jeg at rundt nyttår 1922 kunne passe.)

Men hvor ble det av Olga Elise? Mellom 1917 og 1920/22. Jeg har lett på døde i Larvik også.

At de ble skilt er jo en mulighet.

 

I innlegg 8 i temaet står det at han ble gift med Berta i 1920.

 

 

Endret av Gaute Zøllner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg snakket med Erling Granholt (svigersønn til Frantz O., nå død) for noen år siden,  hadde han bare hørt navnet Olga og ikke hennes fulle navn.

Ekteskapet Frantz O. og Olga ble funnet av gode hjelpere her på forum. Siden Frantz O. giftet seg igjen 1920/22 er da spørsmålet om Olga døde eller om de ble skilt.

Jeg går ut fra at dette skjedde i Oslo. Når ekteskapet med Bertha fant sted, har jeg ikke fått info om fra mine slektninger i Sandefjord.

Men hvor ble det av Olga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gaute Zøllner skrev:

Siden Frantz O. giftet seg igjen 1920/22 er da spørsmålet om Olga døde eller om de ble skilt.

 

Du kan sende en forespørsel til Arkivverket (Riksarkivet), som har arkivet etter Justisdepartementet, 3. sivilkontor G. Her finnes blant annet et register over skilsmissesaker, jf: https://www.arkivverket.no/dokumentasjon/ekteskap-og-skilsmisse/skilsmisse

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.