Gå til innhold
Arkivverket
Eivind G. Hoel

Oppslag i kirkebok på Statsarkivet i Trondheim

Recommended Posts

Eivind G. Hoel

Kan noen som likevel er på Statsarkivet i Trondheim gjøre et oppslag i kirkebok for Henning sokn i Sparbu prestegjeld?

Det gjelder Målfrid Otelie Austli, f. 27-9-1935. Til info, så døde vedkommende år 2000.

Først og fremst interessert i foreldrene, men ta gjerne med det som er av opplysninger om dåpen.

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
18 minutter siden, Eivind G. Hoel skrev:

Kan noen som likevel er på Statsarkivet i Trondheim gjøre et oppslag i kirkebok for Henning sokn i Sparbu prestegjeld?

Det gjelder Målfrid Otelie Austli, f. 27-9-1935. Til info, så døde vedkommende år 2000.

Først og fremst interessert i foreldrene, men ta gjerne med det som er av opplysninger om dåpen.

Til orientering: Dersom slik kirkebok er avlevert til Statsarkivet i Trondheim, vil den ikke være til utlån på lesesalen. Den vil være klausulert, fordi den kan inneholde taushetsbelagte opplysninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Kirkebøker med opplysninger om fødte etter 1930 er sperret for innsyn, fordi det kan finnes opplysninger der om adopsjon. Du må selv henvende deg til statsarkivet og be om oppslag på den nevnte dåpen, jf. https://digitalarkivet.no/content/restricted-kb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eivind G. Hoel

Takk for oppklarende svar fra begge!

Så det er mulig å spørre Statsarkivet i Trondheim om å gjøre et oppslag, og om dette da viser seg å være en vanlig oppføring, så kan jeg få opplysningene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
13 minutter siden, Eivind G. Hoel skrev:

Så det er mulig å spørre Statsarkivet i Trondheim om å gjøre et oppslag, og om dette da viser seg å være en vanlig oppføring, så kan jeg få opplysningene?

Opplysninger som ikke er taushetsbelagte, kan man få meddelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eivind G. Hoel

Tusen takk, Ragnhild!

Jeg mener jeg hadde sjekket de aktuelle bygdebøkene, men kanskje denne er nylig lagt ut på nb.no!?

Nå kan jeg i allefall tråkle meg videre bakover i denne slekten i åpne kirkebøker etc.

Mvh, Eivind.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive