Gå til innhold
Arkivverket

Tallak Gundersen,Aust-Agder


Wenche Henriksen
 Del

Recommended Posts

1: Jeg trenger hjelp til å finne dokument på Tallak Gundersen og Marthe Tjøgersen bryllupsdag. De giftet seg 10.juli 1826. Jeg finner ikke noe på de . Har prøvd å søke på digitalarkivet i kirkebøkenne. De giftet sseg i Holt Kirke,Gjerstad prgj. De er fra Vegårshei,Aust-Agder. Tror Marthe var datter til Tjøger Kittelsen og Inger Kittelsdatter Løve (Lauve) Vegårshei. Har funnet opplysninger i gamle notater og av andre som har slekta mi. 
2: Vil gjerne og lære hvordan søke . 
Hvordan finne ut hvilket "kommune" i hvilken prestegjeld/sogn. 
3:Noen gode tips til å holde rede på familien. De har en tendens til å hete det same/nesten det same og i min familie er det gårdsnavn . Har dessverre surret litt, så jobber med å rette opp. 
Trenger og tips på hvordan ordne opplysningene på pc. Nå har jeg mange dokumenter hvor jeg har lagt inn opplysninger og mange linker. Finner ikke ut hvordan gjøre det oversiktlig.

Jeg har Har og mye papirer og notatbøker som skulle vært sortert. Dette er sikkert et dumt spørsmål jeg har stilt, men grunnen er at jeg har ADHD, som gjør organisering vanskelig. Må ha en mal.

4: Var der ikke grupper som var inndelt i fylke/kommuner før? Har et bilde som jeg gjerne hadde vilt lagt ut slik at kanskje noen kjente noen der, og da er det mest naturlig å legge det på lokalt. Eller må jeg /kan legge ut bilde her i forumet? Bilde er fra 1925, så det er ikke noe personvern tror jeg.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg er inne på familysearch.org er medlem der. Jeg prøvde å søke men jeg fikk ikke opp noe. Vet ikke hva jeg gjør feil? 

Da begynner det å ordne seg i den grenen av slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wenche, flott bilde du la ut på DIS Slektsforum, og hyggelig å se at du arbeider videre med slekta di. For å få orden på notatene dine og få de inn i et system i stedet for, så er nok den beste løsningen at du får deg et eller annet slektsprogram på din egen PC så du kan legge alt inn der. Det gir deg også mulighet til å kjøre ut for eksempel anetrær og slektsfiler med all informasjon både på skjerm og på print. Det finnes mange debatter her på forumet om hvilke program som er best, men jeg kan i hvert fall anbefale Brothers Keeper, som er rimelig og enkelt å jobbe med, og som dekker de fleste behov for oss amatører. Lykke til videre !

 

Mvh

Helge Berntsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.