Kjetil Molnes Skrevet September 18, 2017 Del Skrevet September 18, 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are S. Gustavsen Skrevet September 18, 2017 Del Skrevet September 18, 2017 (endret) Det vil være ønskelig om ordensreglene ble fulgt: https://forum.arkivverket.no/announcement/2-ordensregler-for-debattene-discussion-forum-rules/ Disse forutsetter bruk av fullt navn ved innlegg. Innlegget bør også gjøres slik at man henvender seg til leserne og hjelperne ved å formulere sitt ønske om bistand fullt ut (en kortere eller lengre tekst i tillegg til bildefilen eller lenken), gjerne også ved å sette kilden som man ønsker tydehjelp til inn i en sammenheng. Her kan man skjele til hvordan dette er gjort i andre henvendelser om tydehjelp. Vennlig hilsen Are Endret September 18, 2017 av Are S. Gustavsen Else B. Rustad og Kjetil Molnes reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet September 18, 2017 Del Skrevet September 18, 2017 Gode Vin! Tak fyre Samværet, fyr no er Tidi ute, og difyre lyt me skjillast. Eg vilde so gjerne vera ei Stond enno, men eg kann inkje, mine heimlege Sysler trenger meg at fara heimatter. Du, som er ung og spretten kan gjere myket her paa Skulen enno, for [h]er manglar inkje paa Stof.- Liv vel! og gløym so inkje Din Skulevin Født 24/10-46. Joh. O. Synnæs Søndmøring Adr. Vigerøen Aalesund Kjetil Molnes reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are S. Gustavsen Skrevet September 18, 2017 Del Skrevet September 18, 2017 Gunnar, Om du kan være vennlig å se på innleggene til molnes51@xxxx.xxx og undertegnede i sammenheng, og da samtidig stille deg selv spørsmålet:: Hva skjer om jeg legger inn et forslag til tyding her, før forfatter av innlegg 1 har gitt respons til forfatter av innlegg 2? Ser du sammenhengen og dynamikken i det hele? Vennlig hilsen Are Else B. Rustad og Gunnar Sigdestad reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet September 18, 2017 Del Skrevet September 18, 2017 Sårri, men observerer at det gjekk fint... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are S. Gustavsen Skrevet September 18, 2017 Del Skrevet September 18, 2017 Kjetil, Gunnar, Selv om jeg ikke har gjort jobben her (stor takk til Gunnar for transkripsjonen), så er det på sin plass å ønske deg Kjetil velkommen til tydingens vidunderlige verden. Min respons (ovenfor) går mer på at det er ønskelig med en faktisk dialog mellom den som har en forespørsel om tyding og de som kaster seg inn i dette med hud og hår. Noen av oss har nok en tendens til å være i overkant pirkete, men slik skal det også være. Der den ene ikke klarer å lese, så klarer den neste. Der den ene leser feil, så står det heldigvis flinke folk parat til å få ting på plass. Samarbeid er ofte løsningen. En ting som bør nevnes, er at alt kan læres og at man ikke trenger å være redd for å forsøke selv (les: legg gjerne ut et utkast om mulig). Vennlig hilsen, Are Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet September 18, 2017 Del Skrevet September 18, 2017 Her er Johan i folketeljinga 1910:https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036768000862 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå