Gå til innhold
Arkivverket
Oliver Natås

(Olaf) Erenstsen Conditori

Recommended Posts

Oliver Natås

Hei, lurer på om dere i statsarkivet i Bergen har noen bilder om eller fra Erenstsen Conditori/Olaf Erenstsen Conditori, i Bergen? Min familie på min mor side drev conditorie i all tid. Og Olaf er min Oldefar så hadde vært kjekt å få se noen bilder visst ddre har det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnitaRiise (Statsarkivet Bergen)

Vi har nokså lite med foto på Statsarkivet i Bergen. Som regel henviser vi folk som leitar etter foto til Billedsamlinga på UB:

https://spesial.b.uib.no/?page_id=14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arnulf Pedersen

Det er ikke så mye jeg har funnet, men konditoriet hadde utsalg i Strømgaten 26 i alle år. De hadde også et utsalg i Olav Kyrresgate 11. Der var de i alle fall i 1942. Bildet viser utsalget der helt til venstre i bildet, godt innpakket i trelemmer, noe mange butikker var den gangen. Etter adressebøkene for Bergen bodde Olaf Erenstsen med familien også i Strømgaten 26, mens jeg finner han i Allégaten 17 i telefonkatalogen 1949. (Foto fra Billedsamlingen UiB)

Olav Kyrresgate 11.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.