Gå til innhold
Arkivverket
Langeland 1982

Ingebjørg Andersdatter Langeland død?

Recommended Posts

Langeland 1982

Hei.

Lurer på om det er mulig å få informasjon ifra kirkebok hvor det star når Ingebjørg Andersdatter Langeland fra Mostrøm født: 28.01.1840.

Hun var gift med Jakob Nilssen Langeland fra lille Urdal (f. 10.6.1841, d.31.08.1915), de ble gift 11.07.1869 (Hosangers Sogn og P). Bosatt på Langeland i Hordaland.

Siste tilgjengelige skannede kirkebok (SAB, Alversund Sokneprestembete, H/Haa: Ministerialbok nr. C 2, 1901-1921, s. 161) finner jeg hans døds dato og årstall.

Regner med hun døde på et senere tidspunkt da jeg ikke finner henne etter dette årstall.

Mvh

Langeland 1982

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum
54 minutter siden, Langeland - 1982 skrev:

Hei.

Lurer på om det er mulig å få informasjon ifra kirkebok hvor det star når Ingebjørg Andersdatter Langeland fra Mostrøm født: 28.01.1840.

Hun var gift med Jakob Nilssen Langeland fra lille Urdal (f. 10.6.1841, d.31.08.1915), de ble gift 11.07.1869 (Hosangers Sogn og P). Bosatt på Langeland i Hordaland.

Siste tilgjengelige skannede kirkebok (SAB, Alversund Sokneprestembete, H/Haa: Ministerialbok nr. C 2, 1901-1921, s. 161) finner jeg hans døds dato og årstall.

Regner med hun døde på et senere tidspunkt da jeg ikke finner henne etter dette årstall.

Mvh

Langeland 1982

Kanskje du kan bruke fullt navn? :-)

https://www.digitalarkivet.no/content/181/endre-visningsnavn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Ho døydde i 1926.

Døde i Meland 1852-1948
  Nr. Død dato Gravlagd Jordfesta Stilling Kjønn Førenamn Farsnamn Pårørande Alder Fødestad Bustad År
1661 10 2110 2810   Kårenke f Ingeborg Andersdtr. Langeland   1840 Mostrøm Langeland 1926 fglass.gif

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=MELAND1&gardpostnr=1661&merk=1661#ovre

Endret av Torbjørn Igelkjøn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Langeland 1982

Takker for informasjon og lenke til det gamle arkivet. Det finnes kanskje ikke skannet versjon av kirkeboken disse opplysningene er hentet ifra enda.

Liker å se det skrevet ned, da jeg ser det er noen datoer og årstall i arkivet som ikke stemmer med kirkebøkene ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Då får ein håpe at nokon ved Statsarkivet i Bergen slår opp og legg ut skanna bilete av kyrkjeboka i tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.