Gå til innhold
Arkivverket

Kommercekollegiet, Dansk-Norske Sekretariat


Espen Tjernshaugen
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Denne serien i Siste publiserte inneholder mange feil når man forsøker å komme til kildene via "Bla i skannet utgave". Man kommer da til både folketellinger, kirkebøker og denne. Det fungerer som det skal for de to eller tre øverst på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Espen Tjernshaugen skrev:

Denne serien i Siste publiserte inneholder mange feil når man forsøker å komme til kildene via "Bla i skannet utgave". Man kommer da til både folketellinger, kirkebøker og denne. Det fungerer som det skal for de to eller tre øverst på lista.

 

Det var pussig. Alle lenker er riktige i søk og treff for skanna arkiver, men ikke i Finn kilde. Jeg tror dette må være en funksjonsfeil (og ikke metadatafeil). Jeg kaster spørsmålet over til tekniske spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tenkt over saken, tror jeg at vet hva dette skyldes. Noen av kildeidentifikatorene (i metadatabasen) som er brukt til Kommercekollegiet-kildene, har tidligere vært i midlertidig bruk som kildeidentifikatorer for hovedlister for FT1875, før hovedlistene ble fordelt på de respektive prestegjeldene. Det kan henge igjen "noe grums" i noen koblingstabeller som gjør at "bla i skannet utgave" henter bilder som ikke lenger er koblet til kildeidentifikatorene.

 

Jeg skal be rette vedkommende undersøke dette nærmere.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei; nå skal dette være rettet. Det er nok et par uker siden det skjedde, men jeg har dessverre glemt å melde tilbake.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.