Gå til innhold
Arkivverket

Uekte født barn i perioden 1945-1950


Anne Karin Tvedt Mathisen
 Del

Recommended Posts

Hei, 

Min nå avdøde onkel; Peder Johan Olsen Tvedt; f: 31 DES.1918 i Haugesund; skal etter sigende ha et barn født i Kristiansand i perioden 1945 til 1950. Han var krigsseiler og var på sjøen også etter krigen. Hans brødre og søstre kan fortelle at de i hvert fall i perioden som er nevnt fikk besøk av fogden fra Kristiansand som skulle kreve inn barnebidrag. Beklagligvis var nok Peder den gang allerede gift med ei Skotsk dame og hadde med henne en sønn. Peder og familien bodde i Dumbarton, Skottland.

 

Jeg lurer på om det går ann å få bekreftet eller avkreftet og da event.finne dette "barnet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tvedt Mathisen skrev:

Hei, 

Min nå avdøde onkel; Peder Johan Olsen Tvedt; f: 31 DES.1918 i Haugesund; skal etter sigende ha et barn født i Kristiansand i perioden 1945 til 1950. Han var krigsseiler og var på sjøen også etter krigen. Hans brødre og søstre kan fortelle at de i hvert fall i perioden som er nevnt fikk besøk av fogden fra Kristiansand som skulle kreve inn barnebidrag. Beklagligvis var nok Peder den gang allerede gift med ei Skotsk dame og hadde med henne en sønn. Peder og familien bodde i Dumbarton, Skottland.

 

Jeg lurer på om det går ann å få bekreftet eller avkreftet og da event.finne dette "barnet".

 

Jobber ikke i Statsarkivet,men svarer likevel.

 

Hvis barnet var født i perioden 1945 til 1950,blir vel dette for nytt til at det kan legges ut på forumet. 

 

----

 

Kanskje du kan endre til fullt navn?

 

https://www.digitalarkivet.no/content/181/endre-visningsnavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Som Ann-Mary nevner legger vi helst ikke opplysninger av denne typen ut her på forumet. Du kan forsøke å sende en epost til Arkivverket, men det er ikke sikkert vi vil ha muligheten til å søke gjennom alle fødslene. Dette fordi det i løpet av denne perioden ble født omkring 1100-1200 barn hvert eneste år, dette ut fra fødselsregisteret. Dersom det er mulig å finne en mer presis datering og/eller navn på moren, vil det kunne være til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.