Gå til innhold
Arkivverket
Tore Bjølgerud

Olaf Olsen Lilleås, f Sande i Vestfold 1880

Recommended Posts

Tore Bjølgerud

Olaf giftet seg med min fars tante Anna Kristiane Andersen i Sande kirke i 1901. De fikk 3 barn, Margit (1901), Georg (1903) og Agnes (1905).

Presten har seinere føyd til i kirkeboka ved vielsen deres: "Han til Amerika 1906. (Rømt). Hun til do 1910."

Hun gifter seg igjen ca 1917 i Canada med Johannes Lambine, f i Trondheim i 1888, og får datteren Violet Ophelia i 1918.

Jeg lurer på om noen kan finne ut hvor det ble av Olaf etter 1906. Jeg har familie i USA som lurer på om jeg kan finne ut noe om ham. De sier de har hørt at han giftet seg igjen i Duluth, USA, og døde der, men kan ikke finne det dokumentert noe sted. 

Kona Anna, som han rømte fra, og de 3 barna, har vi greie på. Margit døde hos bestefaren i Norge bare 7 år gammel, mens de 2 eldste stiftet familie i Sascatchewan, Canada, og døde der. De har mange etterkommere der.

Hilsen Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Legg inn fødselsdato på Ole Olsen Lilleås.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore Bjølgerud

Takk så langt, Ann-Mary!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.