Gå til innhold
Arkivverket
Per Bredo Østby

Oslo Skifterett

Recommended Posts

Per Bredo Østby

Spørsmål fra en nybegynner.

Jeg vil gjerne se en skifteattest registrert ved Oslo Skifterett 26.05.1918 med saksnr 691 1.

Hvordan gjør jeg det?

Takk for hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd Halvorsen

Det er  sjelden bevart gjenparter av utstedte skifteattester for denne perioden. Dette var lenge før man hadde kopimaskiner.  Dødsfallsprotokollen opplyser for dødsfall 691/1918-I ikke om dødsfallsbilag. Det betyr som regel at vi ikke har flere opplysninger i Oslo skifteretts arkiv om dette dødsfallet. Dessverre heller ingen opplysninger om den umyndige datter i Sverige. Ved dødsfall uten midler var det i praksis ikke alltid at det ble utstedt skifteattester. Det er mulig at folkeregisterkort avgang død 1918 kan gi opplysninger av interesse for deg. Folkeregisterkort er ikke tilgjengelig for utlån til lesesal. Du kan sende oss en e-post- så skal vi se hva vi kan finne. 

Vennlig hilsen Odd Halvorsen - Statsarkivet i Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Per Bredo Østby

Takk for svar.

Jeg skrev til deg på post@arkivverket med pers info.

Er glad hvis du har tid til å se på det.

Mvh Per Bredo Østby

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.