Gå til innhold
Arkivverket

Tydehjelp dåp i Gausdal


Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Njaaa . .  undrer meg på om det ikke står Iver . . ?

Andre bokstav ser ut som en «v», selv om ‹ned-streken› i den eventuelle store i-en er betydelig lengre enn tilsvarende i barnet Iver (og andre store i-er jeg i farten kan se).

Uansett tror jeg ikke det kan stå Mons, men man kan jo håpe at de mer kunnige kan komme på banen . . .

Også når det gjelder det følgende:

Faddere – Elias brunde(?), Amund Corevold(?), Jens Gudmunds: Solberg, Jode(?) lunde og Kari Torger Solbergs

 

 

Edit!!: – hvis det nå var den dåpen du mente? Lenger nede er en far Mons, har ikke sett videre på den ennå . . .

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Even Stormoen skrev:

Njaaa . .  undrer meg på om det ikke står Iver . . ?

Andre bokstav ser ut som en «v», selv om ‹ned-streken› i den eventuelle store i-en er betydelig lengre enn tilsvarende i barnet Iver (og andre store i-er jeg i farten kan se).

Uansett tror jeg ikke det kan stå Mons, men man kan jo håpe at de mer kunnige kan komme på banen . . .

Også når det gjelder det følgende:

Faddere – Elias brunde(?), Amund Corevold(?), Jens Gudmunds: Solberg, Jode(?) lunde og Kari Torger Solbergs

 

Hei Even .. Jeg lurer på om jeg har funnet feil dåp .. jeg leser denne Iver sin far til Mons / Jens Solberg , men hans far skulle være en Mons Iveresen Bårdslien 

Endret av Bjørn A Løkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på feil dåp . .  

 

Fremdeles med et skrikende ‹korrekturbehov›:

 

Dom 4. post Epiphan [31 jan. i 1740.]

Døbt Mons Baarsliens(?) Iver, Faddere Tosten Baarslid(?) Anders Ivers: Olstad, Paal(?)/Phiel(?)
Ivers: Rud, Guri (??) Mads?? og Ane Iversdatter megaard Olstad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Even Stormoen skrev:

Jeg har sett på feil dåp . .  

 

Fremdeles med et skrikende ‹korrekturbehov›:

 

Dom 4. post Epiphan [31 jan. i 1740.]

Døbt Mons Baarsliens(?) Iver, Faddere Tosten Baarslid(?) Anders Ivers: Olstad, Paal(?)/Phiel(?)
Ivers: Rud, Guri (??) Mads?? og Ane Iversdatter megaard Olstad.

 

Min feil .... jeg har også fokusert på feil dåp helt til jeg fant denne nederst på siden ... Tusen hjertelig takk ... ønsker deg en strålende dag videre . Nå tar jeg fri fra barnedåper og går ut med bikkja istedet .

 

:-)))))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.