Gå til innhold
Arkivverket
Terje E Skrolsvik

Årstad 1891 tellingen Carl Evensen f 1855 i Os og familie

Recommended Posts

Terje E Skrolsvik

I folketellingen 1/1 1891 for Årstad tellekrets 3 husliste 42a personseddel no 13 finner jeg familen, som da består av Carl Evensen husfar fyrbøter med dampskib ophold i Plydt, England , født i Os og kone Berthe  Evensdatter f 1854 i Lavik, Sogn.  De er der notert med fire barn: Emma Constanse f 1882, Margith f 1883, Einar f 1888 og Ovidia f 1890.

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvor de ble gift og hvem som er foreldre til Berthe Knudsdatter som da skal være f i Sogn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje E Skrolsvik

Det var den jeg så i går :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje E Skrolsvik

Takker for svarene. Men foreløpig ingen som har funnet foreldrene gift eller foreldre til Berthe Knudsen/Knudsdatter i Lavik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum
3 timer siden, Terje E Skrolsvik skrev:

I folketellingen 1/1 1891 for Årstad tellekrets 3 husliste 42a personseddel no 13 finner jeg familen, som da består av Carl Evensen husfar fyrbøter med dampskib ophold i Plydt, England , født i Os og kone Berthe  Evensdatter f 1854 i Lavik, Sogn.  De er der notert med fire barn: Emma Constanse f 1882, Margith f 1883, Einar f 1888 og Ovidia f 1890.

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvor de ble gift og hvem som er foreldre til Berthe Knudsdatter som da skal være f i Sogn.

Emma står ikke som Emma Constanse i 1891.

Hun står kun som Emma.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje E Skrolsvik

Takker. Merkelig at ikke vielsen kommer frem .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje E Skrolsvik

Takk skal du ha. Den hadde jeg ikke.  Det er tydelig at hun skal være født i Lavik 1854, men jeg har ikke funnet en kandidat som passer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen

Det er vel stor sannsynlighet at de giftet seg i Bergen mellom 1876 og 1882 - så du må nok tråle kirkebøkene....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje E Skrolsvik

Takk for svarene :) Nei jeg har og sjekket vielsene i Bergen.  Har sjekket utflyttere fra Lavik og for å se om hun var nevnt der. Men ikke funnet noe. Men får lete videre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.