Gå til innhold
Arkivverket

Årstad 1891 tellingen Carl Evensen f 1855 i Os og familie

Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

I folketellingen 1/1 1891 for Årstad tellekrets 3 husliste 42a personseddel no 13 finner jeg familen, som da består av Carl Evensen husfar fyrbøter med dampskib ophold i Plydt, England , født i Os og kone Berthe  Evensdatter f 1854 i Lavik, Sogn.  De er der notert med fire barn: Emma Constanse f 1882, Margith f 1883, Einar f 1888 og Ovidia f 1890.

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvor de ble gift og hvem som er foreldre til Berthe Knudsdatter som da skal være f i Sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene. Men foreløpig ingen som har funnet foreldrene gift eller foreldre til Berthe Knudsen/Knudsdatter i Lavik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Terje E Skrolsvik skrev:

I folketellingen 1/1 1891 for Årstad tellekrets 3 husliste 42a personseddel no 13 finner jeg familen, som da består av Carl Evensen husfar fyrbøter med dampskib ophold i Plydt, England , født i Os og kone Berthe  Evensdatter f 1854 i Lavik, Sogn.  De er der notert med fire barn: Emma Constanse f 1882, Margith f 1883, Einar f 1888 og Ovidia f 1890.

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvor de ble gift og hvem som er foreldre til Berthe Knudsdatter som da skal være f i Sogn.

Emma står ikke som Emma Constanse i 1891.

Hun står kun som Emma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Den hadde jeg ikke.  Det er tydelig at hun skal være født i Lavik 1854, men jeg har ikke funnet en kandidat som passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene :) Nei jeg har og sjekket vielsene i Bergen.  Har sjekket utflyttere fra Lavik og for å se om hun var nevnt der. Men ikke funnet noe. Men får lete videre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.