Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Fant kun en stk Ingri i Løten i 1801.

Din Ingri Sevaldsdtr i 1801?Hun står med alder 69 år.

Bor på Karud i Løten.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f18010415&gardpostnr=160&personpostnr=1831&merk=1831#ovre

Ang dødsfallet .

Synes det står Karud i Øy...(greier ikke å tyde alt.Usikker på hva det står.)under navnet til Ingri.

Hun står med alder 71 år ved død i 1804.

Endret av Ann-Mary Engum

Ad # 2:

Enig med Ivar, men hva er i såfall navnet til nr. 33, forrige side (336)? Kari Ivensen? N-en kunne vært en «r», altså «Iversen» men r-en i «Kari» ser ikke slik ut, og skriveren bestreber seg på å bruke latinske bokstaver i navnene. Hmmm.

1 time siden, Even Stormoen skrev:

Ad # 2:

Enig med Ivar, men hva er i såfall navnet til nr. 33, forrige side (336)? Kari Ivensen? N-en kunne vært en «r», altså «Iversen» men r-en i «Kari» ser ikke slik ut, og skriveren bestreber seg på å bruke latinske bokstaver i navnene. Hmmm.

nr. 33 les eg som "Lars Joensen Grylling Stuen", men med eit lite atterhald for "Ivensen"

Etternamnet til Ingri les eg som "Karuds Øgaarden"

Hei Ivar, beklager sen respons – tror kanskje vi ser (så) på forskjellige innførsler? Jeg mente denne [nederste innførsel venstre side (side 336 på papiret, ‹side› 93 i DA's skanneløsning.)] 

Ad trådstarters opprinnelige spørsmål –  helt enig med «Karuds Øgaarden».

Føler meg forøvrig en smule idiotisk – å skulle finne det nødvendig å ‹være enig› med deg . . . du er jo i ‹eliteserien› her på forumet!

Dette er skrevet/ sagt i dypeste alvor og med de beste hensikter.  Jeg har ellers en meget plagsom hang til ironi, og finner det derfor nødvendig å poengtére kraftig at denne ‹hangen› overhodet ikke er virksom nå. :-)

4 minutter siden, Even Stormoen skrev:

Hei Ivar, beklager sen respons – tror kanskje vi ser (så) på forskjellige innførsler? Jeg mente denne [nederste innførsel venstre side (side 336 på papiret, ‹side› 93 i DA's skanneløsning.)] 

Ja, det er her eg les "Lars Joensen Grylling Stuen".  Han vart 4 1/2 år. 

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.