Gå til innhold
Arkivverket

Ingri Sevaldsdatter


Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

eg les det meir som "Jevals d" (eller "Jo-")

S-ane elles ser ut til å vere nokså konsekvente som i "September" (nr. 61), "Syver" (63), "Siri" (15, til høgre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant kun en stk Ingri i Løten i 1801.

Din Ingri Sevaldsdtr i 1801?Hun står med alder 69 år.

Bor på Karud i Løten.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f18010415&gardpostnr=160&personpostnr=1831&merk=1831#ovre

 

 

Ang dødsfallet .

Synes det står Karud i Øy...(greier ikke å tyde alt.Usikker på hva det står.)under navnet til Ingri.

Hun står med alder 71 år ved død i 1804.

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad # 2:

 

Enig med Ivar, men hva er i såfall navnet til nr. 33, forrige side (336)? Kari Ivensen? N-en kunne vært en «r», altså «Iversen» men r-en i «Kari» ser ikke slik ut, og skriveren bestreber seg på å bruke latinske bokstaver i navnene. Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Mannen og de fleste av barna er født på Karud, og mannen Helge Haagensen døde der i 1789. Da er det nok den rette Ingri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Even Stormoen skrev:

Ad # 2:

 

Enig med Ivar, men hva er i såfall navnet til nr. 33, forrige side (336)? Kari Ivensen? N-en kunne vært en «r», altså «Iversen» men r-en i «Kari» ser ikke slik ut, og skriveren bestreber seg på å bruke latinske bokstaver i navnene. Hmmm.

 

nr. 33 les eg som "Lars Joensen Grylling Stuen", men med eit lite atterhald for "Ivensen"

 

Etternamnet til Ingri les eg som "Karuds Øgaarden"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ivar, beklager sen respons – tror kanskje vi ser (så) på forskjellige innførsler? Jeg mente denne [nederste innførsel venstre side (side 336 på papiret, ‹side› 93 i DA's skanneløsning.)] 

 

Ad trådstarters opprinnelige spørsmål –  helt enig med «Karuds Øgaarden».

 

Føler meg forøvrig en smule idiotisk – å skulle finne det nødvendig å ‹være enig› med deg . . . du er jo i ‹eliteserien› her på forumet!

 

Dette er skrevet/ sagt i dypeste alvor og med de beste hensikter.  Jeg har ellers en meget plagsom hang til ironi, og finner det derfor nødvendig å poengtére kraftig at denne ‹hangen› overhodet ikke er virksom nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Even Stormoen skrev:

Hei Ivar, beklager sen respons – tror kanskje vi ser (så) på forskjellige innførsler? Jeg mente denne [nederste innførsel venstre side (side 336 på papiret, ‹side› 93 i DA's skanneløsning.)] 

 

 

Ja, det er her eg les "Lars Joensen Grylling Stuen".  Han vart 4 1/2 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.