Gå til innhold
Arkivverket
Kenneth Osen

Øyvind (Eivind) Jensen Indset

Recommended Posts

Kenneth Osen

Hei!

Jeg og min svigermor prøver å finne ut informasjon om en ukjent onkel av henne.

Han heter i Øyvind(Eivind) Jensen Indset

Født 21 MAI 1909, Budal
Død 07 JUN 1936, Budal

Har følgende opplysninger

Men her stopper det opp. Ingen av dagens etterkommere etter faren hans vet noe om denne Øyvind (Eivind). Og hvor ble det av han etter konfirmasjon og frem til han døde i 1936.

Har dere noen gode forslag til hvordan jeg skal gå frem for å finne ut noe mer? Er to halv søstre av Øyvind som fortsatt lever og som ønsker å vite mer om deres bror.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sven Hjortland

Arbeider-Avisa 15. juni 1936 har denne teksten:

Eivind Indset, Budal, døde på Opdal sykehjem 6. ds, 27 år gl. - Det blir ofte sagt at døden kom som en befrielse, og i dette tilfelle har mannen med ljåen utslettet et liv i årelang sykdom og forsakelse. En tung lagnad som er de færreste gitt å gjennomgå, ble Eivind Indset tildel. I flere år lå Eivind Indset på Trondheim sykehus, hvor han håpet å skulle bli bra igjen. For så siden, når alt håp syntes å være ute, å bli overflyttet til sykehjemmet der oppe i traktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.