Gå til innhold
Arkivverket
Bent Nilsen

Amrikanske Folketellinger

Recommended Posts

Bent Nilsen

Jeg prøvde å søke i Amerikanske folketellinger,men får null treff,prøver Canada, Brasil Trinidad og Tobago,men med samme resultat 

Søket ditt ga 0 treff

Vi beklager, kanskje disse søketipsene kan hjelpe:

• Prøv å søke med færre opplysninger.
  • Sjekk skrivefeil og stavemåte. Gamle navn kan ha en annen skrivemåte.
  • Det kan hende det ikke finnes data for tidsperioden du leter i. Data i Digitalarkivet er i hovedsak konsentrert rundt perioden 1801-1910.
  • Prøv å utvide det geografiske området du søker i.
  • Spørsmål om søkbart materiale
Samme hvordan jeg søker får jeg bare denne meldingen.
Mvh
Bent Robert Nilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Remi

Du sier ingenting om hvor og i hvilken database du søker i. Dersom det er i Digitalarkivets databaser du søker, så inneholder de nesten bare norske kilder.

Remi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Spørsmålet er feilplassert i forumet Spørsmål om skannet materiale; jeg flytter det til forumet Spørsmål om transkribert materiale.

Årsaken til null treff er antakelig at de amerikanske folketellingene ikke ennå er overført fra "Gamle Digitalarkivet". Slik sett er det misvisende at "Amerikanske folketellinger" kommer opp som valg i menyene, noe som nok skyldes at metadataene er klargjorte i den nye databasen.

Generelt til spørsmål om søk: Hvis du lenker til din treffliste, vil det være mulig å se ut fra URLen nøyaktig hvordan du har søkt. Da er det lettere å veilede deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anette S. Clausen

Oversiktene over nordmenn registrert i de amerikanske folketellingene fra 1850 og 1880 holder på å bli overført til de nye søkesidene, men som Kristian skriver over, så er det akkurat nå kun tilgjengelig på de gamle søkesidene våre: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebMeta.exe?slag=vismeny&fylkenr=&knr=&katnr=1&aar=&dagens=&emnenr=7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.