Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Svarstad, Lardal i Vestfold. Eugen Olsen (Sommerstad?)

Recommended Posts

Hei,

eg trur som Leif at Elsa kan vera ein nøkkel som kan opna opp for meir informasjon, for eksempel om faren. Du kan:

1) ta kontakt med kyrkjekontoret i Lardal  (http://io.no/info/lardal-kirkelige-fellesrad-377071) og spør om dei kan slå opp i konfirmantprotokollen for året 1923+/-, for ettersom denne ikkje finst i digitalarkivet er den kanskje ikkje blitt avlevert til Statsarkivet enno. Der bør du få både fødestaden til Elsa og namn på begge foreldra, og dermed kan du spora opp fødselen i rett kyrkjebok.

2) Ettersom Elsa gifta seg med Nils Martin Hvål hos Sorenskrivaren i Larvik i 1943 kan du ta kontakt med Statsarkivet i Kongsberg som truleg kan slå opp i Sorenskrivarens protokoll over borgarleg gifte, og der antakeleg få namn og fødestad for Else (dersom forslag 1 går i vasken)

3) Etterkommarane til Elsa og Nils Martin kan kanskje vera villige til å dela informasjon. Namn på desse finn du i #47, og i denne dødsannonsen for Marie Sommerstads venninne Sofie Robak (jf. #45):

5a7af094180da_Skjermbilde2018-01-29kl_15_53_29.png.dcd50b26e4a6a27e5abcc65a8839e1dc.png

• Liker 1

Takk! Jeg prøver å nøste den veien du foreslår. Ligger i influensa nå, derfor har jeg tid til å gruble og lete på nett. Kontakter Kirkekontoret så snart jeg er på beina. Takk begge to! 

Endret av Solfrid Henriksen

Søsteren Unni Hvål ligger også på Haslum.

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=3653235

Foreldrene ligger der også.

Alle 4 ligger på samme felt,rad og gravnr.

Felt 036,rad 03,gravnr 025.

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.