Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Lars Klingen

hjelp

Recommended Posts

Lars Klingen

trenger hjelp til tyding av 
SAH, Nes prestekontor, K/Ka/L0002: Ministerialbok nr. 2, 1813-1827, s. 156-157 

https://media.digitalarkivet.no/view/9090/44209/79 

og her er klokkerboka 

https://media.digitalarkivet.no/view/9087/86481/60 

punkt 8 på kvinne/høyre side 

fornavn: Antonette 

men trenger hjelp til resten

ps postet også på dis norge men håper på flere treff her

Else B. Rustad

Jeg støtter tydingen som Per har gjort på DIS.

Hva mener du med "flere treff"??

Are S. Gustavsen

Lars,

Jeg anbefaler at du setter litt navn på ting, i det minste navngir de personer du søker etter, eller kanskje også beskriver personer ved navns nevnelse idet du ønsker tydehjelp til. Det vi driver med her er kulturarbeid, slik at hver gang vi hjelper noen, så hjelper vi oss selv til en økt forståelse av vår felles historie og kultur.

Kanskje du i det minste kunne ha skrevet "Døpte 1821, Nes i Hedmark, Antonette" eller noe lignende i tittelen ("hjelp" kan man jo rope i skogen om man har gått seg vill ;-)). Dette vil gjøre det lettere for de som ønsker å bidra å kunne finne de sakene man ønsker å hjelpe til med.

Ellers så ser jeg du nå har fått noen interessante faddere å jobbe videre med, idet du går igang med å kartlegge Jon Gunnarsen (evt. John Gundersen) og resten av Antonettes familie. Er det kanskje farbroren vi finner på Halset-eie? Patronymet er i det minste det samme.

Vennlig hilsen

Are

Edited by Are S. Gustavsen
Korrektur

Lars Klingen
8 timer siden, Are S. Gustavsen skrev:

Lars,

Jeg anbefaler at du setter litt navn på ting, ide det minste navngir de personer du søker etter, eller kanskje også beskriver personer ved navns nevnelse idet du ønsker tydehjelp til. Det vi driver med her er kulturarbeid, slik at hver gang vi hjelper noen, så hjelper vi oss selv til en økt forståelse av vår felles historie og kultur.

Kanskje du i det minste kunne ha skrevet "Døpte 1821, Nes i Hedmark, Antonette" eller noe lignende i tittelen ("hjelp" kan man jo rope i skogen om man har gått seg vill ;-)). Dette vil gjøre det lettere for de som ønsker å bidra å kunne finne de sakene man ønsker å hjelpe til med.

Ellers så ser jeg du nå har fått noen interessante faddere å jobbe videre med, idet du går igang med å kartlegge Jon Gunnarsen (evt. John Gundersen) og resten av Antonettes familie. Er det kanskje farbroren vi finner på Halset-eie? Patronymet er i det minste det samme.

Vennlig hilsen

Are

Takk for tilbakemelding

8 timer siden, Are S. Gustavsen skrev: