Lars Klingen #1 Posted January 26, 2018 trenger hjelp til tyding av SAH, Nes prestekontor, K/Ka/L0002: Ministerialbok nr. 2, 1813-1827, s. 156-157 https://media.digitalarkivet.no/view/9090/44209/79 og her er klokkerboka https://media.digitalarkivet.no/view/9087/86481/60 punkt 8 på kvinne/høyre side fornavn: Antonette men trenger hjelp til resten ps postet også på dis norge men håper på flere treff her Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ann-Mary Engum #2 Posted January 26, 2018 Slektsforum. http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=147624 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Else B. Rustad #3 Posted January 26, 2018 Jeg støtter tydingen som Per har gjort på DIS. Hva mener du med "flere treff"?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Are S. Gustavsen #4 Posted January 26, 2018 (edited) Lars, Jeg anbefaler at du setter litt navn på ting, i det minste navngir de personer du søker etter, eller kanskje også beskriver personer ved navns nevnelse idet du ønsker tydehjelp til. Det vi driver med her er kulturarbeid, slik at hver gang vi hjelper noen, så hjelper vi oss selv til en økt forståelse av vår felles historie og kultur. Kanskje du i det minste kunne ha skrevet "Døpte 1821, Nes i Hedmark, Antonette" eller noe lignende i tittelen ("hjelp" kan man jo rope i skogen om man har gått seg vill ;-)). Dette vil gjøre det lettere for de som ønsker å bidra å kunne finne de sakene man ønsker å hjelpe til med. Ellers så ser jeg du nå har fått noen interessante faddere å jobbe videre med, idet du går igang med å kartlegge Jon Gunnarsen (evt. John Gundersen) og resten av Antonettes familie. Er det kanskje farbroren vi finner på Halset-eie? Patronymet er i det minste det samme. Vennlig hilsen Are Edited January 27, 2018 by Are S. Gustavsen Korrektur 1 Werner Kvalem Vesterås reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lars Klingen #5 Posted January 27, 2018 8 timer siden, Are S. Gustavsen skrev: Lars, Jeg anbefaler at du setter litt navn på ting, ide det minste navngir de personer du søker etter, eller kanskje også beskriver personer ved navns nevnelse idet du ønsker tydehjelp til. Det vi driver med her er kulturarbeid, slik at hver gang vi hjelper noen, så hjelper vi oss selv til en økt forståelse av vår felles historie og kultur. Kanskje du i det minste kunne ha skrevet "Døpte 1821, Nes i Hedmark, Antonette" eller noe lignende i tittelen ("hjelp" kan man jo rope i skogen om man har gått seg vill ;-)). Dette vil gjøre det lettere for de som ønsker å bidra å kunne finne de sakene man ønsker å hjelpe til med. Ellers så ser jeg du nå har fått noen interessante faddere å jobbe videre med, idet du går igang med å kartlegge Jon Gunnarsen (evt. John Gundersen) og resten av Antonettes familie. Er det kanskje farbroren vi finner på Halset-eie? Patronymet er i det minste det samme. Vennlig hilsen Are Takk for tilbakemelding 8 timer siden, Are S. Gustavsen skrev: Quote Share this post Link to post Share on other sites