Gå til innhold
Arkivverket

Re: Erich Larsen Nord Ofstad, Børsen Prestegjeld født ca. 1809, Sør-Trøndelag.

Irene Margrethe Nergaard
 Del

Recommended Posts

HVEM ER HANS FORELDRE??

I vielsen med Anne-Martha Jacobsdatter født 1819 på Næsvold, i Frostad Kirke 20.10.1842 oppgir han å være 33 år gammel, med far: Lars Eriksen.

I Geitastrand bygdebok side 192, finnes en Lars Eriksen gift med Guro Endresdatter, født 1842 -død 1824. De blir vel for gamle. til foreldre for Erik.

I kirkeboka for vielsen hans Erich Larsen og  A nne Martha Jacobsdatter er det innført en bemerkning :  -  Det jeg kan tyde der, er året 1840, resten forstår jeg ikke.

Min antagelse er at han Erich Larsen muligens har meldt innflytting til Frostad Prestegjeld dette året. 

Kan noen hjelpe meg ?? Jeg står fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint hvis du kan legge ved lenker.

Og hvis du vil ha hjelp til tyding kan du legge inn spørsmål om det på tydeforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .  Hva mener du med lenker - og hvordan får jeg til det. Jeg kan ikke det.

Takk for tipset om tydeforumet.

Mhv Irene Margrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til vielsen:

Nord-Trøndelag fylke, Frosta, Åsen i Frosta, Ministerialbok nr. 713A06 (1838-1851), Viede 1843, Side 217
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20050510020707

Nr 14 (overstrøket).

Det du ikke skjønner i kolonnen lengst til høyre, hører med til vielse nr 13 og angår derfor ikke deg.

Endret av Astrid Ryen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.