Gå til innhold
Arkivverket

Daniel Andersen Aalmo

Nancy Aalmo
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg å finne ut mer om onkel til min far, Daniel Andersen Aalmo ( f Vaslag - og brukte også Olmo som etternavn.Han reiste til Amerika med båt fra Kristiansun N i 1900 . Hadde da en forlovede Hanna Bergsvensdatter Haugen på Fillan,Hitra, og en datter Otelia Marie Danielsdatter Aalmo ,f,2,februar 1862 .

Daniel Andersen Aalmo var f.  16.juli 1872 ,Ørlandet i Trøndelag. Faren Anders Jonsen Vaslag var husmann , og bodde senere på Korholten, husmannsplass i Vinje i S/T. 

Daniel Andersen Aalmo ( Olmo ) oppholdt seg i Arizona, Oregon i 1922 - det er det siste sikre opphold. Han ble funnet død , under en båt, ved en lakseelv ,antagelig i 1945 - eller 47  .Lurer så på om han kan ha noen arvinger etter seg i Statene . Takk for all hjelp. Hilsen Nancy Aalmo

Endret av Nancy Aalmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nancy Aalmo skrev:

Hei. Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg å finne ut mer om onkel til min far, Daniel Andersen Aalmo ( f Vaslag - og brukte også Olmo som etternavn.Han reiste til Amerika med båt fra Kristiansun N i 1900 . Hadde da en forlovede Hanna Bergsvensdatter Haugen på Fillan,Hitra, og en datter Otelia Marie Danielsdatter Aalmo ,f,2,februar 1862 .

Daniel Andersen Aalmo var f. 1871 ,Vaslag i Hemne. Muligens Korholten. faren Anders Jonsen Vaslag var husmann .

Daniel Andersen Aalmo ( Olmo ) oppholdt seg i Arizona, Oregon i 1922 - det er det siste sikre opphold. Han ble funnet død , under en båt, ved en lakseelv ,antagelig i 1945 - eller 47  .Lurer så på om han kan ha noen arvinger etter seg i Statene . Takk for all hjelp. Hilsen Nancy Aalmo

'Temaet er feilpostet.

Det hører hjemme på Brukernes eget forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.