Gå til innhold
Arkivverket

Kjære nye slektsgransker, det er fint om du leser dette før du stiller spørsmål


Lene Benedicte Lauritzen
 Del

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Forumprogrammet sender ikke ut melding om svar.  Det vanskeliggjør dialog. Dette burde være en automatisk standardinnstilling, men må skyldes en feil ved programmet. Se under hva du selv kan gjøre.

 

Om du starter et tema, vær så snill å sjekke at du faktisk ‘følger’ temaet, så du får melding om at noen har svart deg. Du kan se om du ‘følger’ ved å trykke på tallet ved Følg dette eller Følger  - se bildet under.

 

Om du ikke følger temaet, så still inn under:

 

 

Da slipper hjelpere i forumene å ‘snakke til veggen’ og du viser respekt for at andre har brukt tid på ditt spørsmål. Når det er tekniske årsaker til at du (og andre) ikke gir respons på svarene postet i tråden, er det jo urettferdig at en blir mistenkt for å være uhøflig og arrogant..

 

 

75644901-A499-4549-A9F3-CF5F9495FC74.jpeg

 

 

2E421073-CD5C-4E6C-B446-7A2F5B75C2C4.jpeg

Endret av Anne-Lise Hansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Heisann. 

 

Jeg har vært i kontakt med flere instanser, men ikke fått svar moe sted grunnet taushetsplikt. 

"Min far, Knut Edvard )

Dalene (28.09.41), bosatt i Drammen, var i militæret i Bardufoss 10/5 61-10/5 62. Jeg har blitt informert om at han fikk en sønn der oppe, som da blir evt min halvbror. Lurer på om dere kan sjekke om det ligger noe bidragssak på han og evt navn som evt kan spores opp".

 

Er det noen her som vet hvor jeg kan begynne?

 

Mvh

-Anita Dalene-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 6.1.2023 den 23.01, Anita Dalene skrev:

Heisann. 

 

Jeg har vært i kontakt med flere instanser, men ikke fått svar moe sted grunnet taushetsplikt. 

"Min far, Knut Edvard )

Dalene (28.09.41), bosatt i Drammen, var i militæret i Bardufoss 10/5 61-10/5 62. Jeg har blitt informert om at han fikk en sønn der oppe, som da blir evt min halvbror. Lurer på om dere kan sjekke om det ligger noe bidragssak på han og evt navn som evt kan spores opp".

 

Er det noen her som vet hvor jeg kan begynne?

 

Mvh

-Anita Dalene-

Hei

Du har lagt inn spørsmålet ditt på feil sted. Du må kontakte de som jobber i Arkivverket, ikke Brukerforumet. 

Vi oppgir heller ikke navn osv. på nålevende personer. 

Bestill opplysninger fra arkivene - Arkivverket

 

Mvh Lene Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei

Jeg er ny her men leter etter mer informasjon om min oldefar fra Trondheim han heter Anton Martin Knutsen Kvam fra føde sted til konfirmasjon?

 

Og leter etter mer om hans reise fra Trondheim - til - Røros - Sulitjelma 1897 ca.

 

Mvh

Camilla Kolden Grue 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Camilla Kolden Grue skrev:

Hei

Jeg er ny her men leter etter mer informasjon om min oldefar fra Trondheim han heter Anton Martin Knutsen Kvam fra føde sted til konfirmasjon?

 

Og leter etter mer om hans reise fra Trondheim - til - Røros - Sulitjelma 1897 ca.

 

Mvh

Camilla Kolden Grue 

 

Hei, jeg har svart deg her: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lene Benedicte Lauritzen skrev:

 

Hei, jeg har svart deg her: 

 

Hei

 

Takk for hjelp.

 

Hvordan finner jeg brev til en dreng som direktør  Julius Emil Knudsen på Røros gruver anbefaler å ta med en dreng?

 

Hvordan finner jeg brev?

Mvh

Camilla Kolden Grue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Camilla Kolden Grue skrev:

Hei

 

Takk for hjelp.

 

Hvordan finner jeg brev til en dreng som direktør  Julius Emil Knudsen på Røros gruver anbefaler å ta med en dreng?

 

Hvordan finner jeg brev?

Mvh

Camilla Kolden Grue

Camilla, kan du legge inn dette i tråden jeg startet på vegne av deg, så kommer alt på riktig sted og er samlet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes locked this emne
  • Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes unpinned this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.