Jump to content
Arkivverket
Hallvard Bragstad

Inderøy ministerialbok 1734 - manglende side

Recommended Posts

Hallvard Bragstad

Jeg har tidligere registrert kirkebok for Inderøy, Nord-Trøndelag, 1733-1764, men holder nå på å legge alt inn i Augustus, med faddere, inngangskoner, noe korrektur mv.

Da ser jeg at det mangler en side i denne kirkeboka, på arkivverkets nett.

Side 38 er her: https://media.digitalarkivet.no/view/16417/38

Men side 39 mangler, neste side er side 40. 

Jeg har registrert denne siden før, så den eksisterer.  Regner med at det ganske enkelt er en liten feil som gjør at den mangler?

Kristian Hunskaar (Arkivverket)
På 9.3.2018 den 14.13, Hallvard Bragstad skrev:

Jeg har registrert denne siden før, så den eksisterer.  Regner med at det ganske enkelt er en liten feil som gjør at den mangler?

Oppslaget ble i sin tid hoppa over under mikrofilming, så vi har dessverre ikke noe bilde av dette oppslaget for handa. Det står på liste over kirkebokoppslag som må etterskannes ved Statsarkivet i Trondheim, der vi har registrert ca. 330 mangler.

Det er nødvendig for oss å ha en systematisk tilnærming til skanning av manglende sider. Skanning har blitt gjennomført i SAO og SAH, og vi skal nå i gang i SAKO og SAS. De øvrige statsarkivene, inkludert SAT, vil bli tatt senere - forhåpentlig i løpet av 2018.