Gå til innhold
Arkivverket
Marit Mariell  Kathiravelu

Hemmelig oldemor

Recommended Posts

Marit Mariell  Kathiravelu

Min farfar ble satt i fosterhjem da han var 7 år gammel, til en enke på Askøy, utenfor Bergen. Han snakket aldri om sitt liv. DE ting jeg vet, har jeg fått opplyst via nettet.

Vet at moren hans het Inga(Inger) Baltazarsdatter fra Førde, født 1858, død i Bergen 1912. Hun var gift med Paul Kornelius Andersen Møklebust, som kom fra Bryggje i Nordfjord. Amer ikke hvor mange barn de fikk,hva som skjedde med de. Min farfar het Olaf Johan Paulsen var født 1893 i Bergen. Vet at det var tragiske ting som skjedde i min farfars barndom/oppvekst,- men ikke hva, og heller ikke vet vi noe om hans søsken. Hvor traff foreldrene hans hverandre? Hvor bodde de? 

Kan noen der hos dere hjelpe meg ?

Takk.

Mvh Marit Mariell Kathiravelu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Marit Mariell skrev:

Min farfar ble satt i fosterhjem da han var 7 år gammel, til en enke på Askøy, utenfor Bergen. Han snakket aldri om sitt liv. DE ting jeg vet, har jeg fått opplyst via nettet.

Vet at moren hans het Inga(Inger) Baltazarsdatter fra Førde, født 1858, død i Bergen 1912. Hun var gift med Paul Kornelius Andersen Møklebust, som kom fra Bryggje i Nordfjord. Amer ikke hvor mange barn de fikk,hva som skjedde med de. Min farfar het Olaf Johan Paulsen var født 1893 i Bergen. Vet at det var tragiske ting som skjedde i min farfars barndom/oppvekst,- men ikke hva, og heller ikke vet vi noe om hans søsken. Hvor traff foreldrene hans hverandre? Hvor bodde de? 

Kan noen der hos dere hjelpe meg ?

Takk.

Mvh Marit Mariell Kathiravelu

Temaet hører hjemme på Brukerforumet.

Tips!

Lag en informativ tematittel,som forteller hvem du søker,fødselsdato og fødested.

Legg helst ved lenker til det du har funnet når du poster tema på brukerforumet.

Et annet tips er at man ikke bør lage mange temaer om samme sak.

Brukernes eget forum

Les gjerne dette:

Kjære nye slektsgransker, det er fint om du leser dette før du stiller spørsmål

----

Ditt tidligere tema:

----

Du bør endre visningsnavnet "Marit Mariell" til ditt fulle navn,slik forumreglene krever.

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

Endret av Ann-Mary Engum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.