Gå til innhold
Arkivverket
Arne-Sten Christiansen

Kjenner noen til Nikolaigården på Grønland i Aker (Christiania)

Recommended Posts

Arne-Sten Christiansen
Skrevet (endret)

Jeg ønsker å finne ut hva slags sted Nikolaigården på Grønland var. Grønland lå i Aker inntil det ble innlemmet i Christiania. I forbindelse med dåpen til en av mine tippoldeforeldre står i det i .... "Anders, uægte Barn født 10de Martii i Nikolaigaarden paa Grønland ... ". Denne dåpen fant sted i 1811.

Endret av Arne-Sten Christiansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen
Skrevet (endret)

Fjernet.

Endret av Berit Knudsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne-Sten Christiansen

Har prøvd dette spørsmålet i "Vi som driver slektforsking" og "Gamle bilder fra Oslo på Facebook, uten suksess. Når det heller ikke her er noen som ser ut til å vite noe om Nikolaigården, kan dette sikkert bli en nøtt. Jeg har nå dristet meg til å sende en e-post til Oslo Byarkiv med spørsmålet. Det er vel tvilsomt om de kan behandle slike henvendelser, men jeg ba også om tips til kilder jeg kan lete i. 

Er det noen her i brukerforumet som har tips til noen eller noe der jeg kan søke svar på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.