Gå til innhold
Arkivverket

Oversettelse


Rune Apalseth
 Del

Recommended Posts

Ved søk på Ole Sterri i Digitalarkivet finner jeg Ole Jenssen Sterri (f.1844-11-25, Hafslo).

Dette er en person i min familie.

 

Det står om Ole i Kilde: Botsfengslet, Karakter-/fangebøker, nr. 20, 1881-1882 –han hadde fange nr.160 og det står skrevet om han i bildelenke db10101603152264.

Er det mulig å få tolket det som står om ham der? Jeg klarer ikke dette.

 

Jeg finner ham igjen i folketellingen i 1900 og 1910 på garden Solvi i Hafslo, men finner ikke når han og hans kone, Cecilie Jensdatter født Kvam – hun var født 27.05.1853 i Hafslo, dør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, om du kunne leggja inn ei fullstendig lenke til den nemnde protokollen, ville det vera enklare å finna den sida du syner til.

 

Elles kan eg fortelja kva eg har skrive om denne huslyden på plassen Olastampa under garden Solvi i Hafslo (Gards- og Ættesoge for Luster, bd. X):

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Ole Jensson Sterri, frå Sterri, var f. 25.11.1844, og d. som husmann på Stampa 18.8.1914.  Han gifte seg 5.3.1885 med Cecilia Jensdotter frå Tangen under Kvam.  Ho var f. 27.5.1853 og d. som husmannsenkje på Stampa 20.1.1929.  Det var truleg tidleg i 1880-åri at Ole Sterri rydda denne plassen under Solvi der han dessutan dreiv stampebruk.  Stampa vart drivi med vatn frå Modvagrovi som renn forbi plassen, har Einar Olav Solvi fortalt.  Ola var elles ein sjølvlærd dyrlækjar og var mykje nytta i bygdi når det var sjuke husdyr kringom på gardane.  Soleis skal han ein gong ha reist på oppdrag like ut til Vik.  Han var ein kreativ kar, og han skal ha dikta vers om alle som reiste forbi plassen.  Ole og Cecilia vart buande på plassen levetidi ut og fekk to born i lag:

 1. Jens Olson Hillestad (1879-1941), vart gardbrukar i Haugen, Hillestad (bnr. 2).

 2. Ragnhild Olsdotter Sterri (1886-1931), fekk ta over plassen her på Stampa etter foreldri sine.

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg var ikkje merksam på at Ole hadde vore innom botsfengselet, men ein fargerik person var han i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er efter Presteattest født i Hafslo 25 November 1844 og Forældrene Jens Nilsen Sterri og Hustru Ragnhilde Olsdatter Confirmeret 2/6 1866 med temmelig god Kundskab Flid og nogenlunde god Opførsel han ansees for en upaalidelig og retsindig Person siger Præsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Rune Apalseth skrev:

Er det mulig å få tolket det som står om ham der?

160 Ole Jensen Sterri.
er efter Præsteattest født i Hafslo 25 November 1844 af Forældrene Gaardbruger Jens Nilsen Sterri og Hustru Ragnhild Olsdatter. Confirmeret 3/6 1860 med temmelig god Kundskab og Flid og nogenlunde god Opførsel. Han ansees for en upaalidelig og letsindig Person siger Præsten.

 

Tydespørsmål hører ellers hjemme på forumet for tyding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker Erik Lie og Else B. Rustad for tydingen av første innledning på side 260. Det står mer skrevet. Er det mulig å få tydet dette også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heile saki mot Ole Sterri har bakgrunn i at stampehuset hans brann ned, og han vart skulda for brannstifting og følgjande trygdebedrag.  Sjølv meinte han det heile hadde bakgrunn i dårlege naboar som ville ha han bort frå eigedomen, og at dei hadde tent på brannen!  Naja, dømt vart han i alle fall...

 

Men han kom attende og heldt fram med stampebruket sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.