Gå til innhold
Arkivverket
Ida Fuglevik

Løpenummer

Recommended Posts

Ida Fuglevik

Hvor finner jeg informasjon om et foretak som kun har løpenummer og ikke organisasjonsnummer? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum
5 minutter siden, IdaF skrev:

Hvor finner jeg informasjon om et foretak som kun har løpenummer og ikke organisasjonsnummer? 

Kanskje du kan endre visningsnavnet "IdaF" til ditt fulle navn,slik forumreglene kever?

🙂

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ida Fuglevik

Da er det gjort. Var ikke klar over at man måtte ha med fullt navn, beklager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
2 timer siden, Ida Fuglevik skrev:

Fra https://www.kartverket.no/systemsider/ordbok/ :

Løpenummer. I grunnboken har løpenummer historisk blitt brukt som erstatning for manglende organisasjonsnummer eller fødselsnummer ved tinglysing. Dersom en person, et selskap, en forening eller et lag er registrert med løpenummer i grunnboken bør det oppdateres til riktig fødselsnummer eller organisasjonsnummer. Dette gjør du ved å sende et brev til Kartverket, hvor du oppgir hvilken eiendom det gjelder og legger ved dokumentasjon fra eksempelvis folkeregisteret eller enhetsregisteret i Brønnøysund som viser riktig identifikasjonsnummer.

Det kan dermed se ut til at du må henvende deg til Enhetsregisteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.