Gå til innhold
Arkivverket

Sperra tilgang til konfirmantar i Rauland i 1851, klokkarbok


Anfinn Bernaas
 Del

Recommended Posts

Når eg går frå side 180-181 til neste side i SAKO, Rauland kirkebøker, G/Ga/L0002: Klokkerbok nr. I 2, 1849-1935, s. 180-181
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051003060532, har så vidt byrja på 1851, får eg opp melding om at sida er sperra av personvernomsyn og at sperretida er 100 år. Hmm ... her må vel vera noko som ikkje stemmer?

 

Presisering nokre minutt seinare: Det gjeld alle sidene frå og med 182 til og med side 187!

Endret av Anfinn Bernaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tastefeil i indekseringa, slik at bildene er indeksert som konfirmerte på 1950-tallet. Det er derfor systemet sperrer bildene.

 

Jeg har ferie, men dette er en enkel dataredigering som jeg kan utføre i kveld. Men jeg er avhengig av at noen som kan kjøre oppdatering på produksjonsserveren er på jobb i morgen. Ellers kan endringen bli liggende noen uker, til ferieavviklinga er over.

 

Takk for tilbakemelding! Tastefeil skjer ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Men jeg er avhengig av at noen som kan kjøre oppdatering på produksjonsserveren er på jobb i morgen. Ellers kan endringen bli liggende noen uker, til ferieavviklinga er over.

 

Mangel på relevant personell. Blir rettet etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må identifisering av den rette Birgit Olsdotter utstå til uti august ein gong. Men det er til å leva med. Det viktigaste er at feil blir retta, og takk for rask fyrstereaksjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anfinn Bernaas skrev:

Da må identifisering av den rette Birgit Olsdotter utstå til uti august ein gong. Men det er til å leva med. Det viktigaste er at feil blir retta, og takk for rask fyrstereaksjon!

 

Legger ved bildene her, så finner du forhåpentlig det du søker.

side-186-187.jpeg

side-184-185.jpeg

side-182-183.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.