Gå til innhold
Arkivverket

Skanna arkiv - Bla i kirkebøker Norge virker ikke


Rolf Gjølstad
 Del

Recommended Posts

Etter oppdatering fredag virker ikke tilgangen gjennom skanna arkiv/bla i kirkebøker Norge. Kirkebøkene er tilgjengelige gjennom Finn kilde, men hvis man ønsker å hoppe mellom ulike sogn/prestegjeld er dette svært tungvint. Er dette en registrert feil, eller er det bare jeg som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Rolf Gjølstad skrev:

Etter oppdatering fredag virker ikke tilgangen gjennom skanna arkiv/bla i kirkebøker Norge. Kirkebøkene er tilgjengelige gjennom Finn kilde, men hvis man ønsker å hoppe mellom ulike sogn/prestegjeld er dette svært tungvint. Er dette en registrert feil, eller er det bare jeg som opplever dette?

 

Jeg registrerte ingen problemer da jeg brukte "Bla i kirkebøker Norge" i går. Klarer du å være mer spesifikk på hva problemet er?

 

Det skjedde ingen oppdatering av disse programvarene på fredag, men andre oppdateringer og vedlikehold gjorde at serverne måtte tas ned en periode. I utgangspunktet er det derfor ikke grunn til at noe skal være eller fungere annerledes enn før tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rask tilbakemelding - men jeg får fortsatt følgende melding når jeg trykker på Bla i kirkebøker i Norge:

ARKIVVERKET

Våre tjenester er for øyeblikket nede for vedlikehold. Vi beklager ulempene dette medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rolf Gjølstad skrev:

Takk for rask tilbakemelding - men jeg får fortsatt følgende melding når jeg trykker på Bla i kirkebøker i Norge:

ARKIVVERKET

Våre tjenester er for øyeblikket nede for vedlikehold. Vi beklager ulempene dette medfører.

 

Da må du tømme mellomlagrede data i nettleseren din for tvinge nettleseren til å laste ned sida på nytt. Du kan lese litt om det her: https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=no

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rask og riktig veiledning! Nå fungerer dette hos meg igjen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.