Jump to content
Arkivverket
Rolf Gjølstad

Skanna arkiv - Bla i kirkebøker Norge virker ikke

Recommended Posts

Rolf Gjølstad

Etter oppdatering fredag virker ikke tilgangen gjennom skanna arkiv/bla i kirkebøker Norge. Kirkebøkene er tilgjengelige gjennom Finn kilde, men hvis man ønsker å hoppe mellom ulike sogn/prestegjeld er dette svært tungvint. Er dette en registrert feil, eller er det bare jeg som opplever dette?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
37 minutter siden, Rolf Gjølstad skrev:

Etter oppdatering fredag virker ikke tilgangen gjennom skanna arkiv/bla i kirkebøker Norge. Kirkebøkene er tilgjengelige gjennom Finn kilde, men hvis man ønsker å hoppe mellom ulike sogn/prestegjeld er dette svært tungvint. Er dette en registrert feil, eller er det bare jeg som opplever dette?

 

Jeg registrerte ingen problemer da jeg brukte "Bla i kirkebøker Norge" i går. Klarer du å være mer spesifikk på hva problemet er?

 

Det skjedde ingen oppdatering av disse programvarene på fredag, men andre oppdateringer og vedlikehold gjorde at serverne måtte tas ned en periode. I utgangspunktet er det derfor ikke grunn til at noe skal være eller fungere annerledes enn før tidligere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rolf Gjølstad

Takk for rask tilbakemelding - men jeg får fortsatt følgende melding når jeg trykker på Bla i kirkebøker i Norge:

ARKIVVERKET

Våre tjenester er for øyeblikket nede for vedlikehold. Vi beklager ulempene dette medfører.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
5 timer siden, Rolf Gjølstad skrev:

Takk for rask tilbakemelding - men jeg får fortsatt følgende melding når jeg trykker på Bla i kirkebøker i Norge:

ARKIVVERKET

Våre tjenester er for øyeblikket nede for vedlikehold. Vi beklager ulempene dette medfører.

 

Da må du tømme mellomlagrede data i nettleseren din for tvinge nettleseren til å laste ned sida på nytt. Du kan lese litt om det her: https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rolf Gjølstad

Takk for rask og riktig veiledning! Nå fungerer dette hos meg igjen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.