Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Skanna arkiv - Bla i kirkebøker Norge virker ikke

Recommended Posts

Etter oppdatering fredag virker ikke tilgangen gjennom skanna arkiv/bla i kirkebøker Norge. Kirkebøkene er tilgjengelige gjennom Finn kilde, men hvis man ønsker å hoppe mellom ulike sogn/prestegjeld er dette svært tungvint. Er dette en registrert feil, eller er det bare jeg som opplever dette?

37 minutter siden, Rolf Gjølstad skrev:

Etter oppdatering fredag virker ikke tilgangen gjennom skanna arkiv/bla i kirkebøker Norge. Kirkebøkene er tilgjengelige gjennom Finn kilde, men hvis man ønsker å hoppe mellom ulike sogn/prestegjeld er dette svært tungvint. Er dette en registrert feil, eller er det bare jeg som opplever dette?

Jeg registrerte ingen problemer da jeg brukte "Bla i kirkebøker Norge" i går. Klarer du å være mer spesifikk på hva problemet er?

Det skjedde ingen oppdatering av disse programvarene på fredag, men andre oppdateringer og vedlikehold gjorde at serverne måtte tas ned en periode. I utgangspunktet er det derfor ikke grunn til at noe skal være eller fungere annerledes enn før tidligere.

Takk for rask tilbakemelding - men jeg får fortsatt følgende melding når jeg trykker på Bla i kirkebøker i Norge:

ARKIVVERKET

Våre tjenester er for øyeblikket nede for vedlikehold. Vi beklager ulempene dette medfører.

5 timer siden, Rolf Gjølstad skrev:

Takk for rask tilbakemelding - men jeg får fortsatt følgende melding når jeg trykker på Bla i kirkebøker i Norge:

ARKIVVERKET

Våre tjenester er for øyeblikket nede for vedlikehold. Vi beklager ulempene dette medfører.

Da må du tømme mellomlagrede data i nettleseren din for tvinge nettleseren til å laste ned sida på nytt. Du kan lese litt om det her: https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=no

• Liker 2
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.