Gå til innhold
Arkivverket

Kvinesdal Venstre


Terje-André Kvinlaug
 Del

Recommended Posts

Hei, mitt navn er Terje-André Kvinlaug og jeg skal i høst skrive bacheloroppgave om Kvinesdal Venstre.Jeg studerer sammenliknende politikk ved UiB, men kommer opprinnelig fra Kvinesdal. Denne eposten 

 
Oppgaven er et casestudie av parti i tilbakegang og jeg skal forsøke å forklare hvordan Kvinesdal Venstre gikk fra å være et lokalt dominerende lokalparti til å forsvinne ut fra kommunestyret og miste sin store oppslutning frem mot 70-tallet. I all hovedsak skal jeg pensle ut noen forklaringer på tilbakegangen og se på ulike hypoteser som mulig forklarer hvorfor tilbakegangen fant sted. Dette skal ses i en lokal og nasjonal sammenheng. Med fokus på hvordan lokale forhold samt nasjonale og overnasjonale strømninger påvirket Kvinesdal Venstre sin oppslutning og endret politiske skillelinjer i bygda.
 
I den anledning er jeg på jakt etter relevant litteratur og dokumenter som kan benyttes som et empirisk grunnlag i min oppgave. Jeg har undersøkt deres akriv og ser at dere har tilgjengelig en hyllemeter med dokumenter tilknyttet Vest Agder Venstre. Dette ønsker jeg svært gjerne å se nærmere på.
 
I første omgang håper jeg at dere har muligheten til å gi meg muligheten til å se nærmere på:
"1 pakke med bidrag til Vest-Agder Venstres historie dep. v/ G. Lande, jnr. 2448/83."
"0,7 hm deponert av Vest-Agder Venstre v/ Roger Fromreide, ref. 14/13966." Disse skal være lagret hos statsarkivet i Kristiansand.
 
I tillegg til dette leter jeg etter mer informasjon tilknyttet Kvinesdal Venstre og ordførerer Tønnes Oksefjell. Jeg hadde satt stor pris på om dere kunne bistå meg i søken etter relevante kilder.
 
Jeg ønsker å få til å jobbe med kildene på deres lokaler i kristiansand i uke 38 eller 39.
 
På forhånd takk
 
mvh 
Terje-André Kvinlaug

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.