Gå til innhold
Arkivverket

Problemer med to-trinns autentisering etter bytte av smarttelefon


Eivind G. Hoel
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Etter å ha byttet smarttelefon har jeg problemer med to-trinns autentisering/innlogging på Digitalarkivet.

Først får jeg den vanlige innloggingsskjermen. Deretter spørsmål om engangskode, som jeg jo skal få fra Google Autentiserings app'en på mobilen.

 

Problemet er at app'en på mobilen ikke er "parret" med min bruker på Digitalarkivet.

For å få det til må jeg enten skanne en strekkode, som beskrevet her:

https://www.digitalarkivet.no/content/312/tofaktor-autentisering

eller bruke "en oppgitt nøkkel".

 

Problemet her er at jeg ikke finner noen måte å få denne strekkoden eller en nøkkel for å komme videre med Google Autentiserings app'en.

 

Jeg har snakket med en hyggelig dame på Digitalarkivet i går, men fikk dessverre ikke løst dette problemet.

 

Mvh, Eivind G. Hoel

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg kjenner til den tråden, men her er problemstillingen litt annerledes, ettersom jeg har benyttet to-trinns autentisering tidligere og nå ikke får logget inn etter bytte av telefon.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:

De måtte visst slå av to-trinns autentisering på kontoen for at det skulle fikses.

Endret av Eivind G. Hoel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad hvis dette ordnet seg for deg! Jeg var nok den du snakket med på onsdag, men det var først idag at vi fikk sett på denne saken ordentlig. Litt spesielt tilfelle viste det seg, men absolutt noe som kan skje. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå løste dette seg på en grei måte for min del, men kanskje aktuelt å lage en tilgjengelig prosedyre som neste ulykksalige kan følge?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.