Gå til innhold
Arkivverket

Hans Hansson Leganger - fødd kring 1754/1761 i Sogn - lensmann i Herøy på Sunnmøre - kvar og kva tid var han fødd, og kven var foreldri hans?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

FT1801 for garden Kjelsund i Herøy syner lensmann Hans Leganger, fødd kring 1761:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058412000997

 

Då Hans Leganger, føreverande lensmann, døydde i Herøy 21.12.1832, er alderen hans oppgjeven til 78 år:

https://media.digitalarkivet.no/view/15945/119

 

Utifrå dette lyt me tru han må vera fødd ein gong mellom 1754 og 1761.  Han skal vera fødd i Sogn, men eg finn ingen som høver i denne landsdelen!

 

Finst det kan henda ein ekspert på Leganger-ætti som kan oppklara denne gåta for meg?  Kvar og kva tid var han fødd, og kven var foreldri hans?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar og Carsten for interessante og delvis avklarande innlegg!

 

At det var «vår» Hans Hansson Leganger som vart døypt i Leikanger 22.12.1760, kan det ikkje vera mykje tvil om.  Eg ser av futelista for Sogn:

https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Futar_i_Sogn

at Hans Leganger var fut frå 1761 til 1768, men medan den føregåande futen Annanias Harberg budde i Bjordal på Kyrkjebø, må Hans Leganger ha butt på Leikanger - eller kanskje i Balestrand, for i tillegg til sonen Hans som vart døypt på Leikanger i 1760, fekk futen òg desse borni på Leikanger (jmf. FamilySearch):

 

* Anna Christine, døypt 10.7.1763

 

* Peder, døypt 18.6.1766

 

So for meg er det framleis litt «uklart» kvar den seinare lensmannen i Herøy voks opp!?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å løysa denne floka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Eg finn eit lite notat i boka Soga um Fresvikgodset utgitt i 1924 der det står om garden Simlenes i Fresvik i Sogn: Simlenes indre vart gjeven i faddergåve frå presten Ivar Ivarson Leganger til Hans Leganger. 

Viss det stemmer så må dette då vera rundt 1760. Simlenes skulle høyra til prestegodset på den tida, men i pantebøkene er det første eg finn at Simlenes vart seld frå

ein Botolv Olson i 1793.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.