Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Ole Erikson (?-død før 13. juli 1744) Steinset i Fjaler gift med Ragnhild Jørgensdatter i følge den gamle Fjaler Gards- og Ættesoge, men hva står i den nye utgaven av Fjaler bygdebok?

Recommended Posts

På 26.11.2018 den 5.02, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Side 308: Heggheim indre, bnr. 2:

(...)

Enkja, Cecilia Johannesdtr., vart attg. m. Ivar Jørgenson Kalstad
f. 1695. Han sat då med bruket i tida 1717-1746. I dette
ekteskapet var borna: Anders f. 1726, fekk bruket. Marite f. 1730,
g. m. Ole Hansson Avedal.
Ivar Jørgenson kjøpte bruket året 1727 for 69-0-14 rdl.
Cecilia Johannesdtr. d. 1742.

Den eldste protokollen med skifte frå Svanebirket byrjar med akkurat dette skiftet etter Cecilie Johannesdtr.:

Sogn og Fjordane fylke, Svanøy birk i Sunnfjord, Skifteprotokoll nr. A 13a (1742-1763), Skifteprotokollside, Side 0b-1a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081126700464

Skifte på indre Heggheim 23/5 1742 etter avdøde "Zitzelle Johanesdatter, som samestæds boede og døde" mellom enkjemannen, Ivar Jørgenson og kvinna sine 4 born:

• Anders Ivarson, soldat, 21 år, "tiener hos sin fader paa Heigem"
  • Anne Andersdtr., gift med Bendik Hansson Tuland, begge tilstades.
  • Synneve Andersdtr., 24 år, "er hos sin Stædfader" og
  • Marithe Ivarsdtr., 16 år, "i ligemaade hieme hos sin fader"

"Til formynder for Syneve Andersdatter blev ordineret efter godvilig til?? og ??" Bendik Nilsson Sørebø.
"Faderen, Iver Jørgensen blev selv godkiendt og ansat(?) at være sin datter Marithes formynder samt tils??mand (tilsynsmann?) for hans søn Anders Iversen hvad arvede kand tilfalde Enchemanden Iver Jørgensen efter(?) hans fader, Jørgen Marqvardssen Kalstad ???" (Kva står det eigentleg her?)

• Liker 1

Ein legg merke til at iallefall Anders Ivarson må vere eldre enn det som står i bygdeboka. I følgje skiftet var han 21 år og soldat, og må då vere fødd kring 1721. I følgje dette skiftet er Marite fødd kring 1726.

6 timer siden, Lars Østensen skrev:

Kona til Jørgen het Ragnhild Olsdatter jmf. Fjaler-boka, og det stemmer med skiftet etter ham.

"Kalstad. L.nr. 256 og 257. Br.nr. 3. Gamal skyld: 2 pd. 4 m. 3 dal. og 2 sk. Ny skyld: 3,78 m.
(...)
Gregorius Jørgenson, budde på Sørebakke.

(...)

24. mai 1742 ble det holdt skifte etter Jørgen Markvardsen Kalstad i mellom enken Ragnhild Olsdatter og deres tilsammen avlede barn, 6 sønner og 2 døtre:
(...)
4. Gregorius Jørgensen boende på gården Søer....

Her les eg "Løebraat", altså garden Løbrot.

9 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Her les eg "Løebraat", altså garden Løbrot.

Ja, det kan stemme. Jeg skrev først Løb???, men så på hva bygdeboksen hadde skrevet og antok at det var jeg som hadde lest feil.

Under Løbrot skriver han på side 259 i bind 3:

"Frå 1728-1755 fylgde Gregorius. Han vart 1756 g. m. Ragnhild Olsdtr. Lone, Holmedal sokn."

Og det er alt som står der om han.....

Endret av Lars Østensen
  • Liker 1

Løbrot, side 258:

Aret 1710 er Ivar nemnd i skattelistene og Peder Ellingson
1713-1717. Frå 1728-1755 fylgde Gregorius. Han vart 1756 g.
m. Ragnhild Olsdtr. Lone, Holmedal sokn. I tida 1756-1787 sat
Jørgen Østenson frå Igelkjøn i Løbrot. Han' var f. 1720, g. 1757
m. Ågote Jonsdtr. Berge. Bom: Ågot f. 1757. Ane f. 1758. Østen
f. 1759. Østine. Østen fekk garden. Østine g. 1787 m. Hans Kolbeinson
Bjordal. Ågot vart g. 1787 m. Ole Aslakson Huseklepp.

I følgje Geni døydde Gregorius i 1760. (Eg har ikkje sjekka dette).

(Redigert: Ser at du var før meg ...)

Endret av Torbjørn Igelkjøn
1 time siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Løbrot, side 258:

Aret 1710 er Ivar nemnd i skattelistene og Peder Ellingson
1713-1717. Frå 1728-1755 fylgde Gregorius. Han vart 1756 g.
m. Ragnhild Olsdtr. Lone, Holmedal sokn. I tida 1756-1787 sat
Jørgen Østenson frå Igelkjøn i Løbrot. Han' var f. 1720, g. 1757
m. Ågote Jonsdtr. Berge. Bom: Ågot f. 1757. Ane f. 1758. Østen
f. 1759. Østine. Østen fekk garden. Østine g. 1787 m. Hans Kolbeinson
Bjordal. Ågot vart g. 1787 m. Ole Aslakson Huseklepp.

I følgje Geni døydde Gregorius i 1760. (Eg har ikkje sjekka dette).

(Redigert: Ser at du var før meg ...)

Han døde åpenbart før 1776 og uten livsarvinger. Noe skifte finner jeg ikke etter ham og heller ikke spor av at han skal være gravlagt i 1760. Kan jo være der uten at jeg klarte å finne ham, men det blir jo av akademisk interesse.....

• Liker 1

Denne Ragnhild har eg vore borti før, men eg fekk ikkje det som stod i ulike bygdebøker til å stemme. Limer inn frå det eg la ut på Geni:

Fjaler BB1, side 270. Lone, br. nr. 1:
Ole Guldbrandson sat med garden 1728-1753. «Oles enke» sat med buet 1754. Dotter: Ragnhild, g. m. Gregorius Jørgenson Løbrot. Gregorius Jørgenson var brukar 1755-1760. Han d. 1760, 59 år. Enkja g. seg att 1762 m. Søren Hansson Flekke f. 1737. Han fekk garden fram tiI 1769.

Side 214. Rivedal. Nedgarden II:
I tida 1771-1809 sat Søren Hansson på bruket. Han var f. 1737, g. m. enkja Ragnhild Olsdtr., d. 1776, 83 år. Ei dotter av Ragnhild, frå eit anna ektesk., hadde 5 born på garden Folkestad nordre i Askvoll.

Sjå elles #53 på side 826 (Nord-Folkestad) i Bygdebok for Askvoll 2B. Der er ho kalla Ragnhild Olsdtr. Rutle. I følgje bygdeboka for Hyllestad, bd. 1, s. 98 var Ragnhild dotter til ein Ole Nilsson, så her er det feil i ei eller fleire bygdebøker...

https://www.geni.com/people/Ragnhild-Rivedal/6000000030182699556

Det som er sikkert ut frå skifta er at den Ragnhild som vart gift med Søren Hansson Flekke er den same som tidlegare var gift med Jakob Halvorson Nord-Folkestad. I skiftet etter han er det opplyst at enkja sin laugverge var Nils Olsson Rutle. Eg trur difor ikkje på at denne Ragnhild var dotter til Ole Guldbrandson Lone. (Kan det evt. ha vore ei anna Ragnhild Olsdtr. på Lone i det same tidsrommet?).

(Opplysninga frå Fjalersoga om at Ragnhild hadde ei dotter som hadde 5 born på Nord-Folkestad stemmer heller ikkje, det rette er at to av borna hennar hadde 5 born tilsaman).

12 timer siden, Lars Østensen skrev:

Han døde åpenbart før 1776 og uten livsarvinger. Noe skifte finner jeg ikke etter ham og heller ikke spor av at han skal være gravlagt i 1760. Kan jo være der uten at jeg klarte å finne ham, men det blir jo av akademisk interesse.....

Sogn og Fjordane fylke, Svanøy birk i Sunnfjord, Skifteprotokoll nr. A 13a (1742-1763), Skifteprotokollside, Side 254b-255a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081126700719

Skifte på Lone 29/5 1761 etter avdøde Gregorius Jørgenson mellom enkja, Ragnhild Olsdtr. og den sal. manns etterlatte nærmaste arvingar, 5 brør og 2 systre:

• Ivar Jørgenson Heggheim, død og etterlatt
  1. Anders Ivarson, bur på Heggheim.
  2. Jørgen Ivarson, 16 år, oppheld seg hos stefaren, Haldor Øysteinson Steinset.
  3. Anders Ivarson den yngre, 14 år og
  4. Marte Ivarsdtr., gift med Ole Hansson Avedal i ytre Sogns fogderi.
  • Markvard Jørgenson, bur på Markhus.
  • Lasse Jørgenson, bur på Bjordal i ytre Dale skipreide.
  • Knut Jørgenson, bur på Håland.
  • Gunnar Jørgenson, bur på Gallefoss.
  • Borni Jørgensdtr., gift med Hans Endreson Langeland i Guddal og
  • Marte Jørgensdtr., gift med Lars Olsson Kusæl.

Laugverge: "Mondsieur Henrich Trude(son Nitter) som var nærværende"
Formyndarar: For Jørgen Ivarson: Stefaren, Haldor Øysteinson Steinset. For Anders Ivarsen hans fasters mann, Hans Endreson Langeland

• Liker 1
6 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Denne Ragnhild har eg vore borti før, men eg fekk ikkje det som stod i ulike bygdebøker til å stemme. Limer inn frå det eg la ut på Geni:

Fjaler BB1, side 270. Lone, br. nr. 1:
Ole Guldbrandson sat med garden 1728-1753. «Oles enke» sat med buet 1754. Dotter: Ragnhild, g. m. Gregorius Jørgenson Løbrot. Gregorius Jørgenson var brukar 1755-1760. Han d. 1760, 59 år. Enkja g. seg att 1762 m. Søren Hansson Flekke f. 1737. Han fekk garden fram tiI 1769.

Side 214. Rivedal. Nedgarden II:
I tida 1771-1809 sat Søren Hansson på bruket. Han var f. 1737, g. m. enkja Ragnhild Olsdtr., d. 1776, 83 år. Ei dotter av Ragnhild, frå eit anna ektesk., hadde 5 born på garden Folkestad nordre i Askvoll.

Sjå elles #53 på side 826 (Nord-Folkestad) i Bygdebok for Askvoll 2B. Der er ho kalla Ragnhild Olsdtr. Rutle. I følgje bygdeboka for Hyllestad, bd. 1, s. 98 var Ragnhild dotter til ein Ole Nilsson, så her er det feil i ei eller fleire bygdebøker...

https://www.geni.com/people/Ragnhild-Rivedal/6000000030182699556

Det som er sikkert ut frå skifta er at den Ragnhild som vart gift med Søren Hansson Flekke er den same som tidlegare var gift med Jakob Halvorson Nord-Folkestad. I skiftet etter han er det opplyst at enkja sin laugverge var Nils Olsson Rutle. Eg trur difor ikkje på at denne Ragnhild var dotter til Ole Guldbrandson Lone. (Kan det evt. ha vore ei anna Ragnhild Olsdtr. på Lone i det same tidsrommet?).

(Opplysninga frå Fjalersoga om at Ragnhild hadde ei dotter som hadde 5 born på Nord-Folkestad stemmer heller ikkje, det rette er at to av borna hennar hadde 5 born tilsaman).

Tror det er en gjetting at denne Ragnhild Olsdatter skulle være datter av Ole Guldbrandsen Lone. Ja, ser av skiftet etter Ragnhild Olsdatter Rivedal at hennes arvinger er barnebarna (5 stk). Ved skiftet etter Jakob Halvorsen Nord-Folkedal er enken Ragnhild Olsdatter og de hadde 3 felles barn om vi skal tro skiftet. 2 sønner og 1 datter.

Endret av Lars Østensen
  • Liker 1
På 27.11.2018 den 1.59, Lars Østensen skrev:

Det er nå mye rart i den Fjaler-boka. Under gården Hauge skriver han:

Hauge. L.nr. 195. Br.nr. 2.

"Frå 1742 til 1752: Johannes Olsen. Han må etter opplysningar i skiftet frå 1686 vore soneson til Jacob Pederson. Johannes Olsen var g. 2 gonger. I fyrste ekteskap m. Anne Jakobsdtr. Ho må ha vore frå Åfjorden i Hyllestad, med di der i skiftet etter henne i 1752 er nemnde 8 sysken som alle var busette på gardar i denne bygda.

(...)

Når ein byrjar å studere bygdebøker opp mot skifte kjem det fram ein god del rusk. I bygdeboka for Hyllestad, bd. 1, side 249 står det (utover at Anne Jacobsdtr. Øen var gift med Johannes Olsson Steinset, Guddalen, busett Hauge på Vassdalen, død 1752) m.a. følgjande om halvsyskena hennar:

"Østen f. 1708, d. truleg tidleg.

(...)

Østen d.y. f. 1724, gift i 1738 (!) med Anne Olsdotter Alefjellet".

Her er det som eg fekk ut av skiftet:

Skifte 13/10 1752 på Hauge i ytre Dale skipreide og Dale sokn etter avdøde kvinne Anne Jakobsdtr. mellom enkjemannen, Johannes Olsen og syskena hennar:

• Jakob Jakobson, busett i Bergen.
  • Øystein Jakobson, busett på "Alfield" i Sogns fogderi.
  • Gunnar Jakobson, bur på Øen i Askvolls skipreide.
  • Mikkel Jakobson, myndig og oppheld seg på "Enervald" i Askvoll skipreide.
  • Øystein Jakobson den yngre, myndig og tener på Øen i Åfjorden.
  • Agaate Jakobsdtr., gift med Kristen Olsen, busett på Dale i Sogns fogderi.
  • Kristi Jakobsdtr., 26 år, ugift. Formyndar: Hennar mosters mann, Jon Lasseson Hatlem.
  • Malene Jakobsdtr., 23 år, ugift. Formyndar: Gunnar Jakobson Øen.

Det er vidare også nemnt noko om at Orlaug Johannesdtr. har inneståande arv hos enkemannen, som er far hennar og formyndar. Dessutan var han formyndar for ein Anders Lasseson, som også har inneståande arv.

• 7 år senere...
På 27.11.2018 den 3.30, Lars Østensen skrev:

Det er et eller annet som skurrer med kronologien her når det gjelder Ole Eriksen og disse barna....... Ragnhild Johannesdatter som mor er greit nok, men Ole Eriksen født ca 1691 med sønner Lasse født ca 1704 og Johannes 1710? Nå skal det sises at militære ruller og alder ved gravleggelse ikke er å stole på, men noe skurrer her.......

Ole Erikson må vere fødd nokre år tidlegare enn alderen som er oppgitt i MT1701 tilseier. Han bygsla allereie 19/5 1705, bygselsbrevet fornya 1720:

Sogn og Fjordane fylke, Svanøy birk i Sunnfjord, Tingbok nr. Aa 25 (1717-1721), Rettsprotokollside, Side 124b-125a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rg20090401660708

Og i 1723 er ein Lasse Olsson Steinset innført som soldat:

Sunnfjord og Nordfjord futedøme , AV/SAB-A-100029/Y/L0366: Militære ruller, 1710-1739, s. 332
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ru20111008019199

Ut frå dette må Ole Erikson Steinset vere fødd seinast 1685.

https://www.geni.com/people/Ole-Steinset/6000000003286015441

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.