Gå til innhold
Arkivverket

Gjone i Hedrum

Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

Takk igjen, Ann-Mary! Jeg får la Lyckanderne ligge litt, til jeg er helt sikker på at Bendik Brun eventuelt er ute av bildet. Jeg finner en eldre Bendik Brun fra Sørlandet som er (etter hvert) enkemann, skipsfører og ender opp i Amerika. Men den oppgitte barnefaren skal jo være født i 1876. Denne Bendik(x) Brun fra Grimstad har da forresten ei datter(?) født i 1876 i Arendal. Her drar han til Amerika fra Kristiania som Bendik Bruun  https://www.digitalarkivet.no/view/8/pe00000001130412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Arnstein Rønning skrev:

Takk igjen, Ann-Mary! Jeg får la Lyckanderne ligge litt, til jeg er helt sikker på at Bendik Brun eventuelt er ute av bildet. Jeg finner en eldre Bendik Brun fra Sørlandet som er (etter hvert) enkemann, skipsfører og ender opp i Amerika. Men den oppgitte barnefaren skal jo være født i 1876. Denne Bendik(x) Brun fra Grimstad har da forresten ei datter(?) født i 1876 i Arendal. Her drar han til Amerika fra Kristiania som Bendik Bruun  https://www.digitalarkivet.no/view/8/pe00000001130412

Ja,jeg sjekket denne Bendik Brun jeg også.

Bendik Brun skulle angivelig være født 1876,og sto som maskinist( Dampskib)

Har ikke funnet noen som passer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo egentlig ikke funnet ut hvorfor hun kalte seg Gjone heller, men jeg ser at en av fadderne ved dåpen til Dorothea Marie er Frøken Marie Gjone (Jone)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.