Hanne W. Ringseth Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 På 1600 tallet førte søskene Christine Cunningham Ørbech og broren Jakob Cunningham en sak vedr. arverett mot farens slekt i Skottland. Mener jeg har lest at saken ble ført fra Danmark da Jakob bodde der. De tapte saken da de var født utenfor ekteskap. Finnes det noen plass man kan henvende seg i Danmark for å få kopi av sakspapirene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 43 minutter siden, Hanne W. Heen skrev: På 1600 tallet førte søskene Christine Cunningham Ørbech og broren Jakob Cunningham en sak vedr. arverett mot farens slekt i Skottland. Mener jeg har lest at saken ble ført fra Danmark da Jakob bodde der. De tapte saken da de var født utenfor ekteskap. Finnes det noen plass man kan henvende seg i Danmark for å få kopi av sakspapirene? Hvis det er gitt kildehenvisning til saken i det du har lest, vil det av den gå fram hvor dokumentene befinner seg, og dermed også hvor du skal henvende deg. Om dokumentene skulle befinne seg i Rigsarkivet i Danmark, finner du informasjon på deres nettsted: https://www.sa.dk/da/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanne W. Ringseth Posted January 28, 2019 Author Share Posted January 28, 2019 Tusen takk for svaret da skal jeg sjekke der 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts