Ard-Eirik Hermansen Skrevet Februar 4, 2019 Del Skrevet Februar 4, 2019 (endret) Hei! Når man registrerer, så dukker det stadig opp nye problemstillinger. Kanskje man lager mer problemer enn nødvendig, men allikevel. I kirkeboka for døde og begravede som avdøde har eg ett fornavn oppgitt som "An(n)e" og ett etternavn "Joh(a)nsdt." Hvordan registrerer man disse i fornavn- og etternavnsfeltet: Foreløpig har eg valgt formene som kirkeboka har "An(n)e" og "Joh(a)nsdt." Synes det blir rart å skrive "Anne Ane" i fornavnsfeltet og "Johansdt. Johnsdt." i etternavnsfeltet. Problemet med An(n)e og Joh(a)nsdt., vil de formene komme opp i søkekriteriene, når det blir lagt ut på Digitalarkivet? Mvh Ard-Eirik Hermansen Endret Februar 4, 2019 av Ard-Eirik Hermansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anfinn Bernaas Skrevet Februar 4, 2019 Del Skrevet Februar 4, 2019 Står verkeleg namna i kyrkjeboka med parentes rundt ein bokstav midt inni namnet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes Skrevet Februar 5, 2019 Del Skrevet Februar 5, 2019 skriv det slik det står i kirkeboken. Står det parentes, så transkribere du det slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ard-Eirik Hermansen Skrevet Februar 5, 2019 Forfatter Del Skrevet Februar 5, 2019 11 timer siden, Anfinn Bernaas skrev: Står verkeleg namna i kyrkjeboka med parentes rundt ein bokstav midt inni namnet? Se nr. 28 hannkjønn "Rasmus Joh(a)nsen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ard-Eirik Hermansen Skrevet Februar 5, 2019 Forfatter Del Skrevet Februar 5, 2019 2 timer siden, Renathe-Johanne Wågenes - DA skrev: skriv det slik det står i kirkeboken. Står det parentes, så transkribere du det slik Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anfinn Bernaas Skrevet Februar 5, 2019 Del Skrevet Februar 5, 2019 3 minutter siden, Ard-Eirik Hermansen skrev: Se nr. 28 hannkjønn "Rasmus Joh(a)nsen" Du store min! Den var ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ard-Eirik Hermansen Skrevet Februar 5, 2019 Forfatter Del Skrevet Februar 5, 2019 5 minutter siden, Anfinn Bernaas skrev: Du store min! Den var ny. Se nr. 66 6 minutter siden, Anfinn Bernaas skrev: Du store min! Den var ny. Se nr. 66 "Enke An(n)e Marta Trane Andreasdtr." Som du ser. Det var ikke et engangstilfelle med det etternavnet. Her er det med fornavnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå