Gå til innhold
Arkivverket

SAB, Vik Sokneprest, Mini, A 5, 1787-1820


Jon Sværen
 Del

Recommended Posts

I denne Kirkeboken er det nokre sider mellom  s. 196/197 og  side 212/213.

 

Kva er det som ikkje er skanna her ?

 

Kan det væra Konfirmerte mellom 1795 til 1818 ??

 

Med helsing 

 

Jon Sværen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jon Sværen skrev:

I denne Kirkeboken er det nokre sider mellom  s. 196/197 og  side 212/213.

 

Kva er det som ikkje er skanna her ?

 

Kan det væra Konfirmerte mellom 1795 til 1818 ??

 

Dette bildet viser s. 198 til venstre og s. 213 til høyre: https://www.digitalarkivet.no/kb20070523650004

 

En må da kunne slå fast at s. 199-212 ikke finnes i kirkeboka. (Bildet er feilindeksert som s. 212-213, noe vi selvsagt skal rette.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info Kristian !

 

Ein skuffandes innformasjon, men å skyta på bud-bringaren er alt for dumt !

 

Eg får heller irritera meg på nokon annan  ....

 

 

  • Liker 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jon Sværen skrev:

Ein skuffandes innformasjon, men å skyta på bud-bringaren er alt for dumt !

 

Eg får heller irritera meg på nokon annan  ....

 

Det er neppe noen nålevende som kan lastes for dette. Kanskje er det heller ingen ark som mangler her, dvs. at det heller er en pussig pagineringsfeil.

 

De indekserte sidetallene er i alle fall rettet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er retta. Takk skal du ha, Kristian!

 

EG må likevel få undra over av Vik blei valgt som møteplass for utsendingane til 1814-møtet, KUNNE bli lagt til Vik Prestegjeld når Presten ikkje gidd/orkar/ har vilje til å IKKJE føra inn fleire år (1795-1818) med Konfirmantar ??

 

At nokon nolevande ikkje er kjeltringen, kan eg godta.  Men surt er det ! Uansett !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon som er "kjeltring" her?  Dvs - var det nokon retningslinjer som sa at presten skulle føre inn konfirmantar i kyrkjeboka?

(Eg veit det var reglar om døypte med faddrar, trulova/vigde og jordfesta.)

 

Det vart innført eit skjema i 1812 som inneheldt konfirmantlister, men det skulle vel takast i bruk etter kvart som gamle

bøker vart skrivne ut (som her i 1820).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar !

 

Eg gjekk utifrå at å føra opp kven Presten konfirmerte, måtte han føra dei opp i Kyrkjebokji.

 

Og sidan det norske samfunnet var slik bygt opp:

Først dåpen, så konfirmasjon og deretter kunne du gifta deg.

Seinare kom også eit tredje krav Koppevaksinen !

——-

Og det var i Vik i Sogn dei frå Nordre Bergenhus Amt møttest i 1814, 2 stk frå kvart Prestegjeld.  

Som så sendte 4 stk   vidare aust-over for å laga Grunnlova.

 

EG såg det som SJØLVSAGT at Presten i Vik då måtte ha Kyrkjebokji i orden, dvs ført opp det han skulle ! 

At han hadde kutta ut nokre fattige var vel normalt. 

 

Sjølvsagt kan Vik ha vorte plukka ut pga Geografi. Og ikkje kor vidt Presten var ein dyktig å utføra sine plikter.

 

Men trulig har eg bomma her og ......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De konfirmerte 1795-1816 kan ha blitt ført i en annen protokoll, som siden er kommet bort, eller som er havnet i et annet arkiv (f.eks. kommunearkivet). Kongsberg-prestene hadde det f.eks. med å føre konfirmanter i kommunikantprotokollene, og prestene kan i det hele tatt ha hatt svært ulik praksis. Som Ivar S. Ertesvåg er inne på, er det først med skjemakirkebøkene fra 1812 og utover at kirkebøkene blir mer eller mindre ensartede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jon Sværen skrev:

Ivar !

 

Eg gjekk utifrå at å føra opp kven Presten konfirmerte, måtte han føra dei opp i Kyrkjebokji.

 

Det var det som var spørsmålet mitt. 

Eg kjenner til føresegnene om å føre inn døypte, vigde og jordfesta.

Eg kjenner ikkje til føresegner om å føre inn konfirmerte, men det treng ikkje vere det same som at det ikkje finst slike føresegner.

 

Sidan du utan vidare stempla presten som "kjeltring" ("snytar, fark, banditt, skurk; svikar; bedragar" i ordboka) var det vel rimeleg

å gå ut frå at du visste noko som eg ikkje visste.

 

Mange sokn var ikkje større enn at folk og prest heldt greie på kven som var konfirmert og kven som ikkje var det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.