Gå til innhold
Arkivverket

Jakob Buck (f. 1590) fra Ytre Oma, Strandebarm

Børge B. Orre
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg er en vordende slektsforsker som nå har begynt å samle sammen de mer løse trådene i mitt tre. En av disse er Jakob Buck.

Jeg ser han har blitt nevnt på dette forumet tidligere, men det kan jo hende ny informasjon har tilkommet i ettertid. Jeg prøver lykken!

-- -- --

Etternavn: Buck

Fornavn: Jakob 

Født: 1590

Død: 1678

Fødested: Angivelig Ytre Oma, Strandebarm

Gift med: N. N. Mikkelsdatter

Annet: I Strandebarm på denne tid finnes det en presteslekt som også har navnet «Buck». Dette framgår av bygdesogen for Strandebarm og Varaldsøy  (s. 383). Sogneprest i Voss, Anders Buck, var født i 1589. Kan det være slektninger av Jakob Buck? Et direkte slektskapsforhold utelukkes på grunn av kronologien. Prest Andersen i Voss sin sønn, Anders, ble senere kapellan i Strandebarm. 

-- -- --

Mvh

BB

Endret av BjørmundBjelke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På 5.4.2019 den 12.12, B. Bjelke skrev:

Hei, jeg er en vordende slektsforsker som nå har begynt å samle sammen de mer løse trådene i mitt tre. En av disse er Jakob Buck.

Jeg ser han har blitt nevnt på dette forumet tidligere, men det kan jo hende ny informasjon har tilkommet i ettertid. Jeg prøver lykken!

-- -- --

Etternavn: Buck

Fornavn: Jakob 

Født: 1590

Død: 1678

Fødested: Angivelig Ytre Oma, Strandebarm

Gift med: N. N. Mikkelsdatter

Annet: I Strandebarm på denne tid finnes det en presteslekt som også har navnet «Buck». Dette framgår av bygdesogen for Strandebarm og Varaldsøy  (s. 383). Sogneprest i Voss, Anders Buck, var født i 1589. Kan det være slektninger av Jakob Buck? Et direkte slektskapsforhold utelukkes på grunn av kronologien. Prest Andersen i Voss sin sønn, Anders, ble senere kapellan i Strandebarm. 

-- -- --

Mvh

BB

Det kan være lurt å legge ved kilder til det du har funnet.

Fint hvis du kan bruke ditt eget fulle navn som visningsnavn i stedet for "B.Bjelke".

Jfr.forumreglene.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.