Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til tydning av dåp Berg i Østfold 1828.


Elisabeth Stabell Nilsen
 Del

Recommended Posts

Trenger hjelp til og tydet dåpen til Nils Eliasen, med foreldre Elias Olsen og Kari Gundersd. Spesielt navnet på husmannsplassen og gården de bor under. Fadderne ville også være til stor hjelp. Håper det er noen som kan hjelpe.

 

Nils Eliasen nr. 22.

Berg i Østfold, Ministerialbok nr. I 2 (1815-1831) fødte og døpte 1828 Side 164. nr. 22:

https://www.digitalarkivet.no/kb20061013020368

 

Berg i Østfold, prestegjeld, Klokkerbok nr. I 1 (1815-1832) fødte og døpte 1828, Side 312. nr. 22:

https://www.digitalarkivet.no/kb20061013010196

 

Mvh. Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ministerialboka leser jeg foreldrenes navn som "Elias Olsen & Kari Gundersd: Mad Plads".

Fadderne er "Anders Gundersen Lonen, John Mathisen Hjelmund, Beate ibid, Johane Mathisd: ibid, Ole Soebubakken".

 

I klokkerboka leser jeg foreldrenes navn som "Elias Olsen og Kari GundersD: husmandf. paa Pladsen Mad? under Hjelmungen nedre".

Fadderne er "Anders Gundersen Louen skrædder, John Mathiessen Hjelmungen, Beata do:D: ib:, Ole Søbodbakken og kone Johanne MathiesD: Hjelmungen, Grdf. og hmdf." 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jan H. Trelsgård skrev:

I ministerialboka leser jeg foreldrenes navn som "Elias Olsen & Kari Gundersd: Mad Plads".

Fadderne er "Anders Gundersen Lonen, John Mathisen Hjelmund, Beate ibid, Johane Mathisd: ibid, Ole Soebubakken".

 

I klokkerboka leser jeg foreldrenes navn som "Elias Olsen og Kari GundersD: husmandf. paa Pladsen Mad? under Hjelmungen nedre".

Fadderne er "Anders Gundersen Louen skrædder, John Mathiessen Hjelmungen, Beata do:D: ib:, Ole Søbodbakken og kone Johanne MathiesD: Hjelmungen, Grdf. og hmdf." 

 

Tusen takk for god hjelp.

Ønsker deg en riktig god påske 😄

 

Mvh. Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.