Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Jeg er ute av trening når det gjelder kirkebokregistrering og trenger litt hjelp.

Jeg holder på å konvertere en gammel kirkebokavskrift slik at den skal passe med Kyrre. I boka er postene innført på en side, med sidetall innført på venstre side (intet på høyre side). Jeg har sjekket Kyrre 1 og et utkast til Kyrre 2 fra 2014, men ingen av dem behandler denne måte å nummerere sidene. De antar at paginerte sider har sidenummeret ført på høyre side. Hvordan skal nevnte sidenummerering registreres? 

Endret av Geir Thorud
Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/233484-sidenummer-i-kyrre/
Del på andre sider

16 timer siden, Geir Thorud skrev:

Jeg er ute av trening når det gjelder kirkebokregistrering og trenger litt hjelp.

Jeg holder på å konvertere en gammel kirkebokavskrift slik at den skal passe med Kyrre. I boka er postene innført på en side, med sidetall innført på venstre side (intet på høyre side). Jeg har sjekket Kyrre 1 og et utkast til Kyrre 2 fra 2014, men ingen av dem behandler denne måte å nummerere sidene. De antar at paginerte sider har sidenummeret ført på høyre side. Hvordan skal nevnte sidenummerering registreres? 

Er kirkeboken skannet?

Det vil i så fall være det som bestemmer hvilke sidetall du skal sette inn i Augustus. Det er det sidetalls om står i skanningen sin indeksering som bestemmer hvilket sidetall du skal føre inn. 

Hent frem kirkeboken på Digitalarkivet og åpne den på første siden. Se hva som står oppe til høyre i feltet side på samme linje som navnet på kirkeboken og listetype er oppgitt

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/233484-sidenummer-i-kyrre/#findComment-1992432
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.