Gå til innhold
Arkivverket

Finne riktig grunnbok eller pantebok


Jarleif Nordheim
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etter eierhistorikken for et bruk i Vestby kommune (kom 0211) - gnr 100 bnr 32.

Jeg finner da historikk fram til 1929, og fra slutten av 50-tallet.

Er det noe mellom her som ikke er tilgjengelig, eller er det noen feil jeg gjør?

 

Takknemlig for tips her.

 

Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For enkelte eiendommer hvor grunnboksbladet ble utskrevet, opprettet man et nytt grunnboksblad ved å overføre tinglysinger med rettslig betydning (typisk skylddelinga, siste skjøte eller hjemmelsoverdragelse, ikke innfridde heftelser, etc.) til det nye grunnboksbladet. Det opprinnelige grunnboksbladet ble da arkivert i en egen serie for "utgåtte" eller "omskrevne" grunnboksblad.

 

Disse utgåtte grunnboksbladene ble ikke mikroflmet i forbindelse med overgangen til digital grunnbok på 1990-tallet, og derfor er de ikke med i Arkivverkets grunnbok-tjeneste. Vi har imidlertid skanna dem, men da grunnbok-tjenesten baserer seg på dagens kommuneinndeling, gårdsnummer og bruksnummer, har vi foreløpig ikke fått innarbeidet de utgåtte grunnboksbladene, som er merket med kommune, gårdsnummer og bruksnummer som var gjeldende på det tidspunkt hvor bladene utgikk.

 

Jeg har dykket i fillageret og har funnet et utgått grunnboksblad for Vestby gnr/bnr 100/32. Da jeg ikke kan se sensitive opplysninger på bladet, legger jeg bildene ved her.

tl10061106099617.jpg

tl10061106099616.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for raskt og klargjørende svar!

 

Vh Jarleif Nordheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.