Jump to content
Arkivverket
Trine Lise Sandstå Svenheim

Marta Olavsdtr. Trondsen Tørstads foreldre

Recommended Posts

Posted (edited)

På side 416, fra boken, Haus, I SOGA OG SEGN, ÆTTAR BOK, 1, Gjerstad sokn, 17.BANDET, fyrste delen, står det: "f. G. i Krosskyrkja 1869 m. Marta Olavsdtr. Trondsen, Tørstad, f. i Vang i Valdres 1840".

Kort oppsummert, min tipp tipp oldefar, (født 1839), Jon eller Johan Nilsen Rongve, gifter seg med min tipp tipp oldemor,  Marta Olavsdtr. Trondsen Tørstad, i Krosskyrkja, i Bergen, i 1869.

Ifølge det avsnittet, så var tipp tipp oldemoren min, født i Vang i Valdres, 1840. Så spørsmålet mitt er, hvem er foreldrene hennes? Dere trenger ikke å finne det for meg. Det jeg trenger hjelp med, er å finne ut hvor jeg skal lete. Siden de gifta seg i Bergen, så meg jeg sannsynligvis, bla i kirkeboken for ekteskap i Bergen 1869. Der vil det helt sikkert stå foreldrene hennes navn. En annen alternativ, er at jeg leter i kirkebøker for døpte i Oppland 1840. Jeg antar at det er Oppland fylke, siden Vang i Valdres, ligger i det fylket. I det minste vet jeg at faren hennes heter Olav:)

Edited by Trine Lise Sandstå Svenheim

Ann-Mary Engum
Posted (edited)
7 minutter siden, Trine Lise Sandstå Svenheim skrev:

På side 416, fra boken, Haus, I SOGA OG SEGN, ÆTTAR BOK, 1, Gjerstad sokn, 17.BANDET, fyrste delen, står det: "f. G. i Krosskyrkja 1869 m. Marta Olavsdtr. Trondsen, Tørstad, f. i Vang i Valdres 1840".

Kort oppsummert, min tipp tipp oldefar, (født 1839), Jon eller Johan Nilsen Rongve, gifter seg med min tipp tipp oldemor,  Marta Olavsdtr. Trondsen Tørstad, i Krosskyrkja, i Bergen, i 1864.

Ifølge det avsnittet, så var tipp tipp oldemoren min, født i Vang i Valdres, 1840. Så spørsmålet mitt er, hvem er foreldrene hennes? Dere trenger ikke å finne det for meg. Det jeg trenger hjelp med, er å finne ut hvor jeg skal lete. Siden de gifta seg i Bergen, så meg jeg sannsynligvis, bla i kirkeboken for ekteskap i Bergen 1869. Der vil det helt sikkert stå foreldrene hennes navn. En annen alternativ, er at jeg leter i kirkebøker for døpte i Oppland 1840. Jeg antar at det er Oppland fylke, siden Vang i Valdres, ligger i det fylket.

Legg inn vielsen i 1869, om du finner den. 

Let etter forlovererklæringen også. 

Edited by Ann-Mary Engum

Posted (edited)

Unnskyld jeg skrev feil. Jeg skal lete i morgen.

Edited by Trine Lise Sandstå Svenheim

Ann-Mary Engum
Akkurat nå, Trine Lise Sandstå Svenheim skrev:

Beklager, men det vet jeg ikke. Alt jeg vet om den vielsen, er at den var i 1864, ifølge ætteboken min.

Du skriver både 1864 og 1869.

Unnskyld jeg var litt trøtt da jeg skrev det. Jeg retta på feilen nå.

Ann-Mary Engum

Vielsen var 13.6.1869.

Takk for hjelpen Ann-Mary! Det var alt jeg trengte:) Resten kan jeg finne selv. God natt!

ainavolden
Posted (edited)

Hei!

Min mormor het Alma E.Kristine Moen f 13.09.1920, Hennes mor het Anna ( olsen ) Moen hennes mor Kristine Moen- morfar Bjarne Volden f 18.10.1917 finnmark begge . Hvordan leter jeg i arkivet etter mors slekt. finner ikke ut av dette på digitalarkiv . mvh aina iren Volden

Edited by ainavolden

Ann-Mary Engum
Posted (edited)
11 minutter siden, ainavolden skrev:

Hei!

Min mormor het Alma E.Krine Moen f 13.09.1920, Hennes mor het Anna ( olsen ) Moen hennes mor Krine Moen- morfar Bjarne Volden f 18.10.1917 finnmark begge . Hvordan leter jeg i arkivet etter mors slekt. finner ikke ut av dette på digitalarkiv . mvh aina iren Volden

Hei Aina

Du bør opprette et eget tema om det du søker. 

Start nytt emne:

https://forum.arkivverket.no/forum/6-brukernes-eget-forum/?do=add

Edited by Ann-Mary Engum