Tine S Sandmo Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 Hei, Ettersom jeg bor i utlandet og da ikke er på norsk IP adresse så har jeg ikke tilgang til online biblioteket på www.nb.no og får da ikke sjekket gårdshistorien i Nes på Romerike. Dette er gårder jeg gjerne skulle sett etter og funnet historien for. Om noen kunne hjelpe meg med det så hadde det vært supert 🙂 Langvandslien (var under Hinden en stund om jeg ikke tar feil og har også blitt skrevet Langvaslien enkelte ganger i digital arkivet) Hindeneiet Hindenvangen Netmangen Folberg Svelta Sletner ( som tidligere var Svelta) : Er to Sletner gårder om jeg ikke tar feil men den ene er tilknyttet Svelta og det er den jeg er intr i) Trangsrudbråten Braaten Takk på forhånd Mvh Tine Sandmo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne-Lise Hansen Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 (edited) Her er en oversikt over hvilke gårder som er omtalt i hvilket bind av bygdebøkene: https://www.nes-ak.kommune.no/publisert-innhold/kultur-og-fritid/kultur-og-fritid/bygdeboker/ (To kolonner med navn) Edited June 20, 2019 by Anne-Lise Hansen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne-Lise Hansen Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 Hindeneie(t) er betegnelsen på en plass under Hinden (Henni). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne-Lise Hansen Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 Noen av gårdene er omtalt over 29-39 sider, så det blir veldig mye å legge inn. Jeg tror at om du ber om oppslag etter bestemte personer vil du få hjelp og også skjermdumper av enkelte sider. Her er det som står om 163/15 Sletner: Tine S Sandmo 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne-Lise Hansen Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 (edited) Edited June 20, 2019 by Anne-Lise Hansen Tine S Sandmo 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif B. Mathiesen Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 Ikke direkte svar men du kanskje finne noe her. http://raumneshistorielag.lag247.no/ Tine S Sandmo 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tine S Sandmo Posted June 20, 2019 Author Share Posted June 20, 2019 2 hours ago, Anne-Lise Hansen said: Noen av gårdene er omtalt over 29-39 sider, så det blir veldig mye å legge inn. Jeg tror at om du ber om oppslag etter bestemte personer vil du få hjelp og også skjermdumper av enkelte sider. Her er det som står om 163/15 Sletner: Det er gjerne flere genrasjoner på mange av gårdene men jeg kan gi noen navn 🙂 Braaten : Ole Ingebrigtsen (noen ganger kan det stå Ingebretsen eller Engebretsen) gift med Maren Andersdatter, noen av Barna er Karl, Anton, Indiana og Thea Langvandslien, noen ganger kalt Langvaslien: Her har du flere generasjoner med forskjellige i min familie men noen av navnene er Karl Olsen, Oline Olsdatter ( deres barn: marie/maria, karen, olava,ole,markus, inga, Anton og Karl Otto) Ole Kristophersen (Christophersen) og Kari Nilsdatter (deres barn: Oline,Christopher, Maria, Nils) Svelta: Andreas Engebretsen/Ingebretsen og Gorine Engebretsdatter/Embretsdatter (deres barn: lina, Karen, Edon,Sigvart og Maren) Hindenvangen: Christen Nilsen og Karen Kristine/Kirstine Olsdatter (barn: Anne Karoline) Trangsrudbråten: Kristoffer/Christopher Olsen og Anne Karoline Nilsdatter (Barn: Karen Olava, Niels, Anton, Marie/Maria, Anton, Ole, Christopher) Netmangen: Christen Nilsen og Karen Kristine/Kirstine Olsdatter Hindeneie: Christoffer Johnsen og Mari Erichsdatter med barn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tine S Sandmo Posted June 23, 2019 Author Share Posted June 23, 2019 @Anne-Lise Hansen Det er gjerne flere genrasjoner på mange av gårdene men jeg kan gi noen navn 🙂 Braaten : Ole Ingebrigtsen (noen ganger kan det stå Ingebretsen eller Engebretsen) gift med Maren Andersdatter, noen av Barna er Karl, Anton, Indiana og Thea Langvandslien, noen ganger kalt Langvaslien: Her har du flere generasjoner med forskjellige i min familie men noen av navnene er Karl Olsen, Oline Olsdatter ( deres barn: marie/maria, karen, olava,ole,markus, inga, Anton og Karl Otto) Ole Kristophersen (Christophersen) og Kari Nilsdatter (deres barn: Oline,Christopher, Maria, Nils) Svelta: Andreas Engebretsen/Ingebretsen og Gorine Engebretsdatter/Embretsdatter (deres barn: lina, Karen, Edon,Sigvart og Maren) Hindenvangen: Christen Nilsen og Karen Kristine/Kirstine Olsdatter (barn: Anne Karoline) Trangsrudbråten: Kristoffer/Christopher Olsen og Anne Karoline Nilsdatter (Barn: Karen Olava, Niels, Anton, Marie/Maria, Anton, Ole, Christopher) Netmangen: Christen Nilsen og Karen Kristine/Kirstine Olsdatter Hindeneie: Christoffer Johnsen og Mari Erichsdatter med barn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts